Bildbevis om någon skulle undra vad Panaque Maccus äter.
Se den lilla malen tugga på squashen.
Bifogade filer
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
vidare......enligt viss artbeskrivning så är dessa malar inte så bra på att äta alger.....
hmmm....undrar vart mina alger tar vägen ??
har ett litet område i karet som träffas av solen. Där växer det ganska bra med alger.
Men sedan malarna kom ner i karet, så har algerna minskat kraftigt.
Har sett dom tugga på rutan en del.
Kan det vara så att de faktiskt äter en hel del alger ??
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
Panaque maccus (och närbesläktade obeskrivna arter) äter alger, det är Peckoltia vittata (och närbesläktade obeskrivna arter) som nästan inte gör det. De två arterna/grupperna av arter blandas jämt ihop för de är så lika.
Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
mina malar äter oxå kokad broccolistam med glädje.
drattade ner en stam vid 21 tiden, tog kanske 12 sekunder innan otocinclusarna var där och tuggade. var klara med måltiden efter 5-10 min.
vid 22 tiden släcktes lyset i karet. 2300 sätter jag mig framför karet och ser 4 villt sluggandes malar på en liten broccolistam. 0600 imorse var halva stången borta.....stoooora tuggmärken....:-)
det verkar föredra broccoli före squash. Drattade ner båda igår.
Imorse var halva broccolin borta, medans det var bara småtuggat på squashen.
min mormor sa att fis luktar gott om det kommer från någon man tycker om....
Kommentar