brunalgmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils_sverker
    • June 2007
    • 395

    brunalgmal?

    Min akvariehandlare säger att antenmal är det bästa mot brunalger. Men den hon kallar antennmal ser väldigt mycket ut som en ancistrus och väldigt lite som en antennmal... vem käkar brunalger?
  • Guest

    #2
    Ancistrus äter kiselalger med god aptit!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det kan inte vara så enkelt att det hon kallar för antennmal är en Ancistrus?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av nils_sverker
        Min akvariehandlare säger att antenmal är det bästa mot brunalger. Men den hon kallar antennmal ser väldigt mycket ut som en ancistrus och väldigt lite som en antennmal... vem käkar brunalger?
        antennmal är ett fult handelsnamn på Ancistrus

        Kommentar

        • rolnor
          • June 2007
          • 143

          #5
          Ursprungligen postat av nils_sverker
          Min akvariehandlare säger att antenmal är det bästa mot brunalger. Men den hon kallar antennmal ser väldigt mycket ut som en ancistrus och väldigt lite som en antennmal... vem käkar brunalger?
          Köpte en 7cm Ancistrus till mitt 450L kar för en tid sedan, efter ett par veckor fanns det inga alger kvar, både bottenmaterial och glasytor var helt rena, rekomenderas varmt.

          Kommentar

          • nils_sverker
            • June 2007
            • 395

            #6
            Jag går helt enkelt in och ber om en ancistrus, så lär det inte bli fel... anledningen till att jag blev fundersam är att det ju finns såna som kallas antennmalar som inte är ancistrus också, tex http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=615 Man tackar!

            Kommentar

            Arbetssätt...