Gibbiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    Gibbiceps

    Jag har en Gibbiceps (eller liknande sån, vet inte riktigt). Har i alla fall planer på att ställa av mitt kar (ingen vill köpa det), men vet inte om ja vill sälja av min mal.
    Den är den enda som överlevt sen ja köpte mina först till detta karet, och de är snart två år sedan. Den var bara någon cm då, men är nu 15-20cm svårt att beräkna.
    Men funderar på att sälja honom men undrar nu vad han skulle kunna vara värd.
    Hur länge lever såna här malar, de verkar vara väldig tåliga. Hade en mal en annan gång som fick stå ut med mycket och han blev också ganska gamal, tills en dag då grannen fick låna honom till sin ute damm då dog han.
  • CizziB
    • January 2004
    • 115

    #2
    Ursprungligen postat av ribby_girl
    Jag har en Gibbiceps (eller liknande sån, vet inte riktigt). Har i alla fall planer på att ställa av mitt kar (ingen vill köpa det), men vet inte om ja vill sälja av min mal.
    Den är den enda som överlevt sen ja köpte mina först till detta karet, och de är snart två år sedan. Den var bara någon cm då, men är nu 15-20cm svårt att beräkna.
    Men funderar på att sälja honom men undrar nu vad han skulle kunna vara värd.
    Hur länge lever såna här malar, de verkar vara väldig tåliga. Hade en mal en annan gång som fick stå ut med mycket och han blev också ganska gamal, tills en dag då grannen fick låna honom till sin ute damm då dog han.
    Malar kan leva väldigt länge.... Värd nån stor summa är han nog inte. Har köpt våra stora gibbisar (3st à 35-45cm) för drygt en hundring st....

    Sälj/ge bort den till nån med ett stort kar, så kommer den att må bäst...
    Det som inte tar död på en, gör en starkare!

    Kommentar

    • Fiskponken
      • July 2007
      • 21

      #3
      Begagnade är de värda mindre, men jag såg en ca 15 cm i affären som kostade 200kr.
      www.ponkebloggen.bloggagratis.se

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Ursprungligen postat av Fiskponken
        Begagnade är de värda mindre, men jag såg en ca 15 cm i affären som kostade 200kr.
        Undrar när en gibbi (eller annan fisk oxå) räknas som begagnad
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • felix_ragnar
          • August 2006
          • 1424

          #5
          Undrar jag med
          Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




          Kommentar

          • Guest

            #6
            hehe förmodligen menar han när man köper av privatpersoner

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Man får ju kolla så den inte är för rostig bara Och att den inte har gått för långt.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • felix_ragnar
                • August 2006
                • 1424

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Man får ju kolla så den inte är för rostig bara Och att den inte har gått för långt.

                Den var ju riktigt bra Vad är det årsmodel på den och hur många hästar har den hehe
                Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ja, den får inte vara för maläten
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Fiskponken
                    • July 2007
                    • 21

                    #10
                    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                    Undrar när en gibbi (eller annan fisk oxå) räknas som begagnad
                    Hehe. Jag menar om man köper av en privatperson. Det skulle nog varit "begagnade", istället!
                    www.ponkebloggen.bloggagratis.se

                    Kommentar

                    Arbetssätt...