Hungrig Ancistrus!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolnor
    • June 2007
    • 143

    Hungrig Ancistrus!

    Bad om tips om algätare för en tid sedan och fick rådet att köpa Ancistrus.
    Fick tag på en 7cm idag i Huddinge, har redan börjat suga rent glaset, skitkul att den är så oskygg! Har också fixat lite gurka till den om den vill ha.
    Tack för tipsen!
  • felix_ragnar
    • August 2006
    • 1424

    #2
    Inte för att jag har hjälpt till men grattis till "tillskottet" Hur stor burk har du om du har en lite större burk skulle du kunna ha nån till kanske så att du antagligen får lite yngel sen Ser fram emot bilder
    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




    Kommentar

    • rolnor
      • June 2007
      • 143

      #3
      Ursprungligen postat av felix_ragnar
      Inte för att jag har hjälpt till men grattis till "tillskottet" Hur stor burk har du om du har en lite större burk skulle du kunna ha nån till kanske så att du antagligen får lite yngel sen Ser fram emot bilder
      Har ett 450L kar, men har bl.a. 10st Glossolepis incisus och en Falsk vändmal så det finns inte hur mycket plats som helst, men ett par Ancistrus går nog att klämma in. Har anmält mej som Goldmedlem, men det är inte aktiverat ännu, så bilder får vänta. Festligt att den på en gång började rensa glaset, blir nog rent och fint vad det lider!

      Kommentar

      • felix_ragnar
        • August 2006
        • 1424

        #4
        Du får nog in nån ancistrus till som sagt men då får du kanske skapa lite mer gömställen i form av tex rötter så att det finns gott om det till alla dina malar.
        Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




        Kommentar

        • fillanderm
          • December 2006
          • 85

          #5
          mahgony har jag hört e lite extra bra
          100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
          26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

          Kommentar

          • felix_ragnar
            • August 2006
            • 1424

            #6
            Extra bra vet jag inte men det kanske kan vara så. Vart har du hört det förresten ?
            Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




            Kommentar

            • fillanderm
              • December 2006
              • 85

              #7
              en kille sa det kommer inte ihog vem det var får ett tag sen
              100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
              26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

              Kommentar

              • felix_ragnar
                • August 2006
                • 1424

                #8
                ok.
                Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                Kommentar

                Arbetssätt...