Ancistrus i 112 liter??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NattDimma
    • November 2006
    • 211

    Ancistrus i 112 liter??

    Hur många Ancistrus malar kan jag ha i mitt och min pojkväns 112 liters kar?+
    Funkar det med 3 stycken??
    Eller blir det för trångt, har just nu bara en mellen stor hona, hon får en ganska stor kille senare idag, sen funderar jag på att köpa en guld anistrus lite längre fram.

    Tacksam för svar./ Emmilie
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Du kommer att få massor av ancistrusar inom kort när din hona får en hane, så du kanske inte skall köpa in fler.
    Ett par ancistrus och lite avkomma på tillväxt funkar bra i ett 110. Tre vuxna också för den delen, fast, som sagt, ni kommer snart att ha gott om småancistrusar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • NattDimma
      • November 2006
      • 211

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Du kommer att få massor av ancistrusar inom kort när din hona får en hane, så du kanske inte skall köpa in fler.
      Ett par ancistrus och lite avkomma på tillväxt funkar bra i ett 110. Tre vuxna också för den delen, fast, som sagt, ni kommer snart att ha gott om småancistrusar.
      Så dom är alltså lätta att få lek på??
      Jag vet inte om jag har så värst bra gömställen för dem att lägga äggen på, jag har en ganska stor rot, en stor terrakottakruka som ligger på sidan med lite grus innuti samt en ganska stor lava sten.
      Så man får väl se om dom tycker att det duger då, :P

      Kommentar

      Arbetssätt...