Ancistrusyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Agly
    • May 2006
    • 7

    Ancistrusyngel?

    Hej,

    Är en ren nybörjare på det här med akvarium. Har ett 250 liters med sällskapsfiskar (neontetror, guppy, en black Molly, två sorters pansarmalar) med bland annat 2, vad jag tror är Ancistrusmalar. Döm om min förvåning när jag idag hittade ett tiotal yngel ätandes från Mangroveroten. Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med lite svar.

    Är det Ancistrus (jag antar det eftersom alla andra verkar så svåra )? De är mörkbruna med ljusbruna prickar, spröt på huvudet, och med två små ljusgula fläckar på svansfenan.

    Bör jag flytta dem till mitt lilla 60 liters?


    Tacksam för hjälp

    /Anders
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    #2
    hej va kul med yngel!
    nej du kan låta dom gå kvar i det sora akvariet fins ingen andledning och flyttta dom
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

    Kommentar

    • felix_ragnar
      • August 2006
      • 1424

      #3
      Det låter som Ancistrus. Grattis till ynglena förresten och lycka till !
      Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




      Kommentar

      • Jenny054
        • May 2007
        • 920

        #4
        Grattis.. Får jag fråga hur din inredning ser ut?
        Jag vill oxå få yngel.
        The fish is jumping.....
        Bloggen:
        http://aquastyle.blogspot.com/
        Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

        Kommentar

        • Bette
          • September 2006
          • 635

          #5
          grattis. visst är de söta de små ynglen . jag har två kullar yngel , så det är nog sammanlagt ca 50 st.
          Elisabet

          Kommentar

          • gizmogirl
            • August 2006
            • 2214

            #6
            Grattis jag hoppas snart få en kull yngel också första leken blev det ägg men de försvann efter några dagar så nu väntar jag på ny lek.

            Kommentar

            • Agly
              • May 2006
              • 7

              #7
              Inredning

              Ursprungligen postat av Jenny054
              Grattis.. Får jag fråga hur din inredning ser ut?
              Jag vill oxå få yngel.
              Som nybörjare så är jag rädd att jag inte har så mycket att erbjuda i råd om detta.

              Jag har en ganska stor Mangroverot i akvariet. Jag tror att de har använt den som "uppfödningsplats" för den har ju lite naturliga hålor. Jag har också en grotta gjord av platta stenar jag hittade nere vid stranden (jag kokade dom).

              Annars är (skam och säga) plantorna ganska "algiga" (och roten också), jag försöker byta vatten då och då (gjorde ett större vattenbyte för ett antal veckor sedan vilket jag har förstått kan sätta igång parning) och kollar det ganska noga, har ganska bra snurr på vattnet (större pump än nödvändigt som jag kör på lägre fart).

              Jag återkommer om jag lyckas skicka med en bild på akvariet eller föräldern framöver, jag förstår varken akvarier, forumet eller min kamera är jag rädd.

              Kommentar

              • felix_ragnar
                • August 2006
                • 1424

                #8
                Ser fram emot bilder på framtidda yngel
                Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                Kommentar

                Arbetssätt...