Döda yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trixan
    • May 2006
    • 169

    Döda yngel

    Fick mina första ancistrusyngel igår, dom är ca 1cm långa. Idag när jag skulle ge dom en bit gurka upptäckte jag att det låg många döda yngel på botten. Vad kan ha hänt? Någon som har några förslag?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Syerbrist eller dålig vattenkvalité kanske då de är ganska känsliga i början av sin karriär.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • trixan
      • May 2006
      • 169

      #3
      Syrebrist isåfall, såg att pumpen hade glidit ner, inte dåligt vatten, byter 30% två ggr veckan.

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        usch då, tråkigt. se till att få upp alla döingar så att de inte förpestar vattnet..
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Dom är skitkänsliga för allt första tiden, odlar själv ett par hundra varannan månad nu men varje kull som säljs har säkert 30% dött oförklarligt ändå.
          Byter 50% vatten varannan el. var 3:e dag i karet och har gott om filtrering.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • trixan
            • May 2006
            • 169

            #6
            Alla döingar är upplockade, såg nu ikväll att det fanns 7 st levande och det var ju en tröst.

            Kommentar

            • Knyttet
              • December 2006
              • 646

              #7
              de verkar kunna dö av svält också när de har gjort slut på gulsäcken

              små malar kan ha svårt att hävda sig i konkurrensen om maten ifall de bor med andra fiskar
              min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

              Kommentar

              Arbetssätt...