Liten mal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    Liten mal!

    Nån som har något förslag på någon liten mal till ett 50-liters? ska ha två stycken tror ja som ska äta lite alger kan man ha en av varje lr ska de va ett par? tycker dom mönstrade malarna är väldigt snygga;p
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Pitbullpleco!!!! Liten och härdig, trevlig fisk!
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • viktor333
      • August 2007
      • 221

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      Pitbullpleco!!!! Liten och härdig, trevlig fisk!
      ok ska den hållas i par? lr kan den va ensam?

      Kommentar

      • toccata
        • January 2004
        • 1238

        #4
        den kan vara ensam, men också hållas i par. oftast köper man dock så unga fiskar att det kan vara svårt att se om det är hane eller hona.

        det finns massor av olika sorters pleco-malar (det är bara ett generellt namn), och djuraffärer brukar vara dåliga på att sätta ut rätt namn. Ibland skriver de bara "algätare" och ibland bara "pleco". Du måste försäkra dig om att du köper rätt fisk, för övriga malar av liknande slag kan bli alldeles för stora för ditt akvarium!

        Någon kanske kan hjälpa till att hitta rätt latinskt namn på pitbull pleco, samt lägga in en länk här till artbeskrivningen? Jag är inte säker på vilken som är rätt.
        / Ebba

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          Eftersom du bor i Halland så kanske du inte har alltför långt till Åleds. Där har dom den riktiga pitbull plecon. Har själv köpt den där, dom har det latinska namnet oxå men just nu sviktar mitt minne

          Mvh Eva

          Kommentar

          • viktor333
            • August 2007
            • 221

            #6
            Ursprungligen postat av EvaPeva
            Eftersom du bor i Halland så kanske du inte har alltför långt till Åleds. Där har dom den riktiga pitbull plecon. Har själv köpt den där, dom har det latinska namnet oxå men just nu sviktar mitt minne

            Mvh Eva
            ok, har hittat en affär i kungsbacka nu som jag tror e väldigt bra vet ju inte om de e just pitbull plecon som jag vill ha än heller så vi får väl se...

            Kommentar

            • Loelle
              • July 2007
              • 623

              #7
              Annars är räkor och snäckor även bra algätare.
              Lelle
              "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

              Kommentar

              Arbetssätt...