Finns det någon "stor L046" ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peoy
    • October 2006
    • 10

    Finns det någon "stor L046" ?

    Kollar bland artbeskrivningar för L-malar, och kikar bl.a på L046... Problemet är att den är liten i fullvuxen storlek, och kommer ju säkert inte vara så synlig i vårat 450 liters..

    Finns det (känner nån till / har nån) någon större L046-liknande mal, och vad har den för nr ?

    Såg nån bild på en L236 någonstans, men hittar ingen annan info (storlek etc) om den..

    /PeO
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

    Här kan du läsa om den, och många andra oxå för den delen.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Problemet är att fiskar som säljs som L236 oftast är något annat.
      "L236 har aldrig importerats mig veterligen till Sverige” skrev Janne E på www.goc.se i somras.
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Jag hade en L236 för ett par år sedan som kom med en sändning L333 från brasilien av misstag.

        Den kom dock till danmark med andra malar sen hamna den hos mig.
        Bifogade filer
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • peoy
          • October 2006
          • 10

          #5
          Fick tag på en L066 (King Tiger Pleco), liknar mest den som finns på bild 2 på GOC vid sökning (http://www.goc.se/images_spices/L66%...%201%20GOC.jpg)

          Av det jag sett på GOC, Planetcatfish och Zoopet så verkar det inte finnas någon liknande som ska/kan bli mer än 12cm (L066:an är just nu 4-5 cm liten)

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av peoy
            Fick tag på en L066 (King Tiger Pleco), liknar mest den som finns på bild 2 på GOC vid sökning (http://www.goc.se/images_spices/L66%...%201%20GOC.jpg)

            Av det jag sett på GOC, Planetcatfish och Zoopet så verkar det inte finnas någon liknande som ska/kan bli mer än 12cm (L066:an är just nu 4-5 cm liten)
            Du menar bland Hypancistrus?
            L333 blir ca 15cm iaf en av de största randiga Hypancistrusarna. Fast störst i släkten är nog utan tvekan L102 Hypancistrus inspector

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #7
              I mitt 720 liters så simmar det 3 stora 12-14 cm´s hanar av L333 nu och dom är inte klena, största hanen är nog 5 cm bred över huvet !
              Riktig tuffing ibland slåss dom om grottorna så sanden ryker ordentligt.
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...