äntligen cory-yngel! sterbai+fläckig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    äntligen cory-yngel! sterbai+fläckig

    nu har jag äntligen fått upp frisimmande yngel av mina cory sterbai! de har lekt säkert 5-6 gånger men rommen har alltid möglat (pga för dålig cirkulation tror jag) de minimala ynglena bor i mitt sällskapsakvarie i en yngelbur tätad med nylonstrumpa (så de inte smiter ut på sidorna..) och med en pumps utblås i buren (för cirkulation).
    nu har mina fläckiga pansarmalar börjat leka också..idag är tredje dagen de leker! de har bott tillsammans i mitt akvarie i 3 år och jag har aldrig sett lek, men nu helt plötsligt är det rom överallt - på växter, på glaset, på roten och till och med på en honas fenor

    jag är sååå glad har tänkt börja mata med nykläckt artemia om några dagar, det funkar väl?
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    #2
    Grattis! vad kul!

    Mina metallcorys passa på att leka & lägga ägg dan innan vi skulle flytta fr Halland yill Skåne. Dom gick ju såklart inte att rädda & sen dess har det inte hänt igen Men, men... Jag fortsätter hoppas!

    Lycka till med alla corysbebisar & hoppas att det lyckas med dina fläckiga oxå!

    Mvh Eva

    Kommentar

    • Quartex
      • November 2003
      • 539

      #3
      lycka till och grattis till tillökningen, sterbai ynglena ser för söta ut. Jag drev upp mina med krossat flingfoder samt med med artemia räkor, men mest med flingfodret för jag fick aldrig riktigt rätt på det där med artemia uppfödning
      Men det funkade kalas fint fick upp 16 st av dem.
      Jag hade dem ensama i ett 54 liters kar som jag har till yngel tank.....
      To boldly go where no fish gone before!

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        uppdatering: några korn har kläckts och jag kan säga att ynglena är skitsmå! mycket söta igår såg jag t.o.m ett kläckt yngel ute i stora akvariet, de andra är i sin yngelbur så att de inte ska bli uppätna
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Quartex
          • November 2003
          • 539

          #5
          Hoppas det går bra, corys är för jäkla söta att odla :P
          To boldly go where no fish gone before!

          Kommentar

          • winette
            • March 2007
            • 102

            #6
            Några tips på hur de vill ha det för att vilja komma igång o leka?

            Kommentar

            • tore_hedin
              • July 2007
              • 21

              #7
              Grattis, verkligen roligt att höra.

              Kommentar

              • fredd
                • February 2007
                • 3360

                #8
                grattis, första gången jag hör någon här eller nån annanstans att dom fått yngel på pansarmalar.

                Är det svårt å få dom att leka?
                www.frfoto.tk

                Kommentar

                Arbetssätt...