För litet kar för malte och moby!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    För litet kar för malte och moby!

    Har fått veta att de två malar jag har är för stora för mitt kar på 110L. Fick karet komplett med alla fiskar och nu när jag läst mer om dem alla ska dessa två malar jag har leva i minst 500L kar. Detta gör ju att jag inte kan ha dem kvar och måste sälja dem

    Hade jag platsen som krävdes här hemma skulle jag lätt gå och köpa ett 500L bara för att få ha dem kvar. Jag har ju fäst mig vid dem. Men deras välmående kommer först.

    Sen är det det att jag ju vill ha en eller ett par malar i akvariet eftersom de kan göra en del nytta också. Men finns det någon mal som nöjer sig med 110L, eller är det bara att stryka malen från önskelistan?
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns flera olika L-malar som passar i ett 110 liters kar, en av de vanligaste är Ancistrus som de flesta affärer har hemma. Sedan har du även L-104, Panaque maccus som är en väldigt trevlig liten rackare.
    Här är resultaten på en sökning: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_av...k_resultat.php
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Fridas
      • September 2007
      • 629

      #3
      Ja, L-104:an var en söt rackare =D Tack för hjälpen!
      ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Och inte speciellt dyr heller, jag gav runt 60:-/st för mina när de var ca 4-5 cm.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...