Mager och slö!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Mager och slö!!

    Kom hem från jobbet idag och såg att min lda33 inte gömde sig så fort jag kom fram till karet.. den bara låg på en rot och såg död ut, petade lite på den med håven och då rörde den sig lite.. sen simmade den iväg och la sig vid rutan...

    har hört att den vanligaste orsaken till att dom dör är att dom inte får i sig mat...

    den ser ut att vara jätte mager...!!!

    min andra mal ser ut att må bra.. Vad brukar ni mata era malar med??? och hur?? hur tycker ni jag ska göra?
    övriga fiskar snor i sig all mat som kommer ner..
    tackar för svar!!
    Mvh Patrik
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Ingen som har snabba svar?? är lite orolig
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      #3
      Ursprungligen postat av patriksg
      Kom hem från jobbet idag och såg att min lda33 inte gömde sig så fort jag kom fram till karet.. den bara låg på en rot och såg död ut, petade lite på den med håven och då rörde den sig lite.. sen simmade den iväg och la sig vid rutan...

      har hört att den vanligaste orsaken till att dom dör är att dom inte får i sig mat...

      den ser ut att vara jätte mager...!!!

      min andra mal ser ut att må bra.. Vad brukar ni mata era malar med??? och hur?? hur tycker ni jag ska göra?
      övriga fiskar snor i sig all mat som kommer ner..
      tackar för svar!!
      Gurka och squash är outstanding för malar och inga andra fiskar snor det från dom
      / Rickard

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        okej, tack ska testa med det nu!!! tack igen för svaret!
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Bette
          • September 2006
          • 635

          #5
          maltabletter på kvällen när lyset är släkt. jag delar ett par tabletter till mina malar så alla får en bit. det räcker inte med att de bara äter alger. gröna ärtor, som jag trycker sönder lite, är gott tycker mina malar. hoppas den piggnar på sej.
          Elisabet

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            La i lite gurka som du sa att jag skulle göra.. låter den ligga tills i morgon så plockar jag bort den på morgonen... lägger i tabletter 3 ggr i veckan, är det för lite?
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • Bette
              • September 2006
              • 635

              #7
              jag lägger ner tabletter varje kväll, men om dina får 3 ggr i veckan tycker jag inte att hon borde vara utsvulten. delar du dina i bitar så de kan äta på olika ställen, så alla hinner äta av dom?
              Elisabet

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #8
                'Nix det gör jag int,, kanske ska göra det.. hoppas den klarar sig nu bara... ser asså ut att vara jätte mager.. min l134 ser ut att må bra iaf... tack för alla svar!!
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • Bette
                  • September 2006
                  • 635

                  #9
                  lycka till. håller tummarna att allt går bra
                  Elisabet

                  Kommentar

                  • patriksg
                    • May 2007
                    • 1705

                    #10
                    Säger till i morgon eller senare om hur det går... håller tummarna jag med.. tack så mycket =)
                    Mvh Patrik

                    Kommentar

                    Arbetssätt...