Varför växer hon inte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Varför växer hon inte?

    Jag har fyra ancistrusmalar som jag köpte när de var små. Alla var lika stora från början, men en av dem verkar ha stannat i växten eller något. De tre normalstora är tre hanar, och de är nästan dubbelt så stora som honan. Blir honor inte lika stora, eller har jag fått en liten dvärgmal?
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kan vara ren tillfällighet att det just är honan som växer så sakta, men faktum är att det är likadant hos mig med. Jag fick ett gäng guldancistrus av en kompis och av dessa har hannarna hunnit bli säkert en cm längre än vad honorna är.
    Men var inte orolig då den kommer ikapp i storlek med tiden.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Knyttet
      • December 2006
      • 646

      #3
      Får den som inte växer lika mycket mat som de andra tre? Har märkt på mina att de som är störst gärna kör bort de mindre från maten om de kan.
      min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Ursprungligen postat av Knyttet
        Får den som inte växer lika mycket mat som de andra tre? Har märkt på mina att de som är störst gärna kör bort de mindre från maten om de kan.
        Jo, det tror jag att hon får.. Det finns nämligen en som brukar råka hälla ut ganska mycket mer algtabletter än hon hade tänkt sig, ganska ofta.. Och jag har faktiskt sådana alger som malar kan äta, men det är de inte intresserade av..
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        Arbetssätt...