Hypancistrus L260

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskponken
    • July 2007
    • 21

    Hypancistrus L260

    Jag äger två individer av dessa skönheter. Kunde inte stå emot att köpa dem eftersom de är så grymt vackra! Jag har haft dem i mina ägor i cirka två veckor, jag har aldrig sett dem "ute" i akvariumet på dagen. De gömmer sig grymt bra. Det tycker jag är synd. Ni som har erfarenhet av L260, hur ofta visar sig era? De är nattaktiva, men de borde ju vara på alerten på dagen ibland också. Är det svårt att få lek på dem? Hur gör man? De äter inte gurkan jag stoppar ner till dem på nätterna. Däremot så smaskar de i sig maltabletter med god aptit. Har hört att de inte blir mer än 10-12 cm, stämmer det?
    www.ponkebloggen.bloggagratis.se
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    De visar sig i stort sett aldrig. Korta blänkar vid matdags och när det är bråk, annars inte. Jag tror det gäller alla de svart-vita Hypancistrusarna, inte bara L-260.

    De är köttätare, så att de inte rör gurka förvånar mig inte.

    De är ganska små, ja; 12 cm måste vara en väldigt stor en.

    Tips: mina visade sig aldrig när det var under 27 grader i karet, så om du har svalt kanske du kan få se mer av dem genom att dra upp tempen till 29-30.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      Jag har 7st och ser dom aldrig.Jag har just fått yngel och då har jag försökt sedan början av Januari att få lek på dom.

      Thomas
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      Arbetssätt...