Nattlampa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolnor
    • June 2007
    • 143

    Nattlampa?

    Jag köpte en s.k. nattlampa (blått ljus) till mitt 450L kar, jag vill titta lite på min nya Synodontis-mal och den gömmer sej dagtid. Kan en sån här lampa störa den eller dom andra fiskarna?
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Inte om den inte är för stark. Jag har en ljusslinga från Rusta som månljus, och mina malar är ute och simmar för jämnan då.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • rolnor
      • June 2007
      • 143

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Inte om den inte är för stark. Jag har en ljusslinga från Rusta som månljus, och mina malar är ute och simmar för jämnan då.
      Har testat lampan från Guldfisken, men mina Glossolepis incisus skyr den som pesten och min Synodontis har jag inte sett röken av, ska ljuset vara blått eller rött? Min lampa är blå (borde ju likna månljus mer).

      Kommentar

      • JohanRex
        • June 2007
        • 144

        #4
        Vad är det för synodontis? Jag har två petricola och dom är ute och simmar hela dagen.

        Kommentar

        • rolnor
          • June 2007
          • 143

          #5
          Ursprungligen postat av JohanRex
          Vad är det för synodontis? Jag har två petricola och dom är ute och simmar hela dagen.
          Som jag förstått så är det en Falsk vändmal, Mörkfläckad Synodontis. Kan inte hela latinska namnet.

          Kommentar

          • NattDimma
            • November 2006
            • 211

            #6
            Ursprungligen postat av Jens A.
            Inte om den inte är för stark. Jag har en ljusslinga från Rusta som månljus, och mina malar är ute och simmar för jämnan då.
            Hur lång är ljusslingan som du har, det finns i lite olika längd har jag för mig?
            Har du en blå alltså, hur har du satt fast den på akvariumet?
            Det va ju en skit bra idé att ha en sån som nattljus,har du den tänd hela natten??

            Kommentar

            • JohanRex
              • June 2007
              • 144

              #7
              Ursprungligen postat av rolnor
              Som jag förstått så är det en Falsk vändmal, Mörkfläckad Synodontis. Kan inte hela latinska namnet.
              Det låter som en Synodontis nigrita, inte alls samma som mina mindre och hyperaktiva Synodontis petricola

              Kommentar

              Arbetssätt...