Guldancistrus som inte tar hand om rommen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zigismund
    • February 2007
    • 72

    Guldancistrus som inte tar hand om rommen

    Hittade ett gäng ägg av GuldAlbino ancistrus mitt ute i det fria. Ingen fara med uppätning av rommen eftersom det bara är ancistrus i mindre storlek i tanken. Men skulle jag ha tagit upp rommen och haft dem framför ett utblås lr tror ni att han tog dem när jag försiktigt puttade in dem till den fullt viftande hannens grotta... Såg att han senare toksimmade/grävde i grottan..
    Har haft vänliga ancistrus i lek men den hannen är mycke större och vildfångad.. Som har gått bra..
    Hang Loose
  • starman_
    • March 2004
    • 791

    #2
    Hej!

    Kan ju vara så att din hane eller hona är lite oerfaren. Har blivit så här i mitt kar några gånger i början. Plocka upp rommen och ha den i en yngelkasse så kläcks en del av rommen. Mvh Starman_

    Kommentar

    • Knyttet
      • December 2006
      • 646

      #3
      Låg all rom utanför grottan?

      Jag kan se några romkorn utanför ibland, men då sitter det ändå massor inne hos hanen.

      Rommen verkar inte vara jättekänslig tycker jag. Nyligen råkade jag visst suga upp ett romkorn med slamhäverten. Det kläcktes i hinken med gammalt akvarievatten som jag hade råkat lämna stående några dagar. Upptäckte den lilla bebismalen när jag skulle tömma hinken.
      min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

      Kommentar

      • Zigismund
        • February 2007
        • 72

        #4
        OK då får jag väl se om ngr dar om det blir ngr små "blekingar"
        Hang Loose

        Kommentar

        • Zigismund
          • February 2007
          • 72

          #5
          Haha Hihi

          Det blev yngel av de utströdda äggen.
          Efter att petat in dem i grottan så tog hannen hand om dem så nu ska jag mata dem stora..
          Hoppas det blir longfin också..
          Hang Loose

          Kommentar

          • EvaPeva
            • May 2007
            • 765

            #6
            Vad kul!
            Grattis till tillökningen!

            Mvh Eva

            Kommentar

            Arbetssätt...