Indisk Glasmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NattDimma
    • November 2006
    • 211

    Indisk Glasmal

    Jag och min pojkvän var på djuraffären idag och såg några Indiska Glasmalar som min pojkvän bara måste ha,
    Vi har just nu ett 50 liters kar igång som ska bli yngel kar,ska starta upp ett 60 liters med Platy, kampfisk och litet tetror och ett 100 liters kar med Guppy,C.Paleatus och C.Panda, några Bota Striata samt två Ancistus malar, en guld och den andra har vi inte bestämt än.
    I vilket kar är det bäst att låta de Indiska Glas malarna bo? och hur många behöver de minst vara, räcker det med två stycken.

    tacksam för svar.
    Mvh/ Emmilie
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Som små lär ju 100L vara säkrast :P

    Kommentar

    • Loelle
      • July 2007
      • 623

      #3
      Ursprungligen postat av NattDimma
      Jag och min pojkvän var på djuraffären idag och såg några Indiska Glasmalar som min pojkvän bara måste ha,
      Vi har just nu ett 50 liters kar igång som ska bli yngel kar,ska starta upp ett 60 liters med Platy, kampfisk och litet tetror och ett 100 liters kar med Guppy,C.Paleatus och C.Panda, några Bota Striata samt två Ancistus malar, en guld och den andra har vi inte bestämt än.
      I vilket kar är det bäst att låta de Indiska Glas malarna bo? och hur många behöver de minst vara, räcker det med två stycken.

      tacksam för svar.
      Mvh/ Emmilie
      På artbeskrivningen här på Zoopet står det att Indisk glasmal ska ha mist 120 liter. Går säkert att ha i 100 liter oxå men absolut inte mindre. Notera även svårighetsgraden!
      Lelle
      "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Jo jag tycker med 100L är lite lite, med tanke att du bör ha minst 4 st.
        Annars en trevlig, men skygg o känslig fisk...

        Kommentar

        • NattDimma
          • November 2006
          • 211

          #5
          Hmm okej,karet är på 112 liter inte 100, så några kanske jag kan ha iaf.
          Angående svårighets graden så har ju nätan alla skrivit olika, vissa tycker de är svåra och vissa tycker inte alls de va svåra.
          Beror kanske på vad för exemplar man får tag i.

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av NattDimma
            Hmm okej,karet är på 112 liter inte 100, så några kanske jag kan ha iaf.
            Angående svårighets graden så har ju nätan alla skrivit olika, vissa tycker de är svåra och vissa tycker inte alls de va svåra.
            Beror kanske på vad för exemplar man får tag i.
            Ja det stämmer bra. har haft I.Glasmal i flera omgångar och de har varit väldigt olika, men det är ändå ingen nybörjarefisk.
            Sen vet man heller inte kunskaperna hos dom som har skrivet, eller hur många de har haft.
            Köper man 10st så är det ju klart en bättre förutsättning än att skaffa 2st, för att få de till att må bra.
            Lyd mitt råd, köp inte mindre än 4st...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Jag har hört att de tynar bort om man har för få, jag skulle inte köpa färre än 6, tyvärr är de ju rätt dyra. Likadant med en annan stimfisk, som trivs bättre om de är fler, praktbotian, som är ännu dyrare, så folk köper nog tyvärr för få. Men priset beror nog på att de är svåra att odla.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • NattDimma
                • November 2006
                • 211

                #8
                Hmm okej, då kanske det inte kan bli några Glasmalar då,finns det några liknande som vi kan ha i vårat 112 liters kar. Tror min pojkvän fastnade för att de var genomskilniga och lite ovanliga så där, :P

                Kommentar

                Arbetssätt...