Metallpansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xzion
    • June 2007
    • 237

    Metallpansarmal

    Hej. Har nyss köpt ett större akvarium. och när jag skulle "Fiska över" mina pansarmalar upptäckte jag att en av dom var oerhört tjock, nästan dubbelt så stor som dom andra. Är detta nån sjukdom eller bär den på rom eller någonting sånt?
    One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
    Nine, ten, never sleep again.


  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Säkerligen en hona om den inte är lider av någon sjukdom. Du kan inte ta en bild?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Xzion
      • June 2007
      • 237

      #3
      Ska fixa en bild
      One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
      Nine, ten, never sleep again.


      Kommentar

      • Xzion
        • June 2007
        • 237

        #4
        Så här ser h*n ut. är faktiskt lite orolig, den är väldigt stor..Klicka på bilden för större version

Namn: SUC51040.JPG
Visningar: 1
Storlek: 85,1 KB
ID: 2096021
        One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
        Nine, ten, never sleep again.


        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det ser inte så bra ut, och jag är rädd att den är sjuk. Om det är bukvattensot eller något annat kan jag inte svara på, men det ser inte så kul ut.
          Simmar den omkring som vanligt eller ligger den bara under stenen? Det är inga andra pansarmalar som simmar omkring den och uppvaktar?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Xzion
            • June 2007
            • 237

            #6
            Den är lika aktiv som dom andra. helt tokiga Och visst så är dom andra på den och simmar efter och "Stimmar" en hel del med den. (vet inte hur leken går till)
            One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
            Nine, ten, never sleep again.


            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              De blir iofs tjocka som små grisar när de blir äldre och har hon då rom i sig så ser de lite groteska ut.
              När de leker har hon romkornet mellan sina analfenor och hannarna simmar omkring henne och tävlar att få befrukta det och sedan fäster hon det mot någonting. Det kan vara ruta, eller växter det spelar ingen roll.
              Hoppas att det är detta så hon inte är sjuk!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Xzion
                • June 2007
                • 237

                #8
                hoppas jag med, vill bli pappa till massa små pansarmalar
                One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
                Nine, ten, never sleep again.


                Kommentar

                Arbetssätt...