Intresse för Paronhaj?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miagi
    • July 2007
    • 16

    Intresse för Paronhaj?

    Hejsan! Är ny här men har länge hållt på med fiskar.

    Jag Har en Paronhaj 50 cm som jag försökt sälja under en tid.

    Jag har haft denna i över 5 år och den kräver i nuläget sin plats i hemmet.

    Men är intresset så svalt att köpa en haj??

    Jag behöver eran hjälp med vart jag ska vända mig. Jag har prövat annons , zoobutiker och leasingfirmor utan resultat.

    Någon som har ett tips??

    mvh Miagi
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    #2
    akvarieafärer brukar ta imot jag tror att paronhaj inte är någom populär fisk var bor du ?här i göteborg hadde det inte varit några problem och bli av med den om man hadde gått till troppen tex
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det finns väl få seriösa akvarister som köper (eller ens tar emot den gratis) den eftersom den kräver ett mycket större akvarium än vad de flesta kan ha. Själv håller jag på att bygga ett 3.000 liters akvarium men även det är alldeles för litet.
      Offentliga akvarier är i regel inte heller så intresserade eftersom myndigheternas minimumkrav för arten är 30.000 (eller om det nu är 50.000) liter med vatten.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Det finns väl få seriösa akvarister som köper (eller ens tar emot den gratis) den eftersom den kräver ett mycket större akvarium än vad de flesta kan ha. Själv håller jag på att bygga ett 3.000 liters akvarium men även det är alldeles för litet.
        Offentliga akvarier är i regel inte heller så intresserade eftersom myndigheternas minimumkrav för arten är 30.000 (eller om det nu är 50.000) liter med vatten.
        Har för mig att det ligger på 30 000L efter det jag har hört fast det kan likaväl vara 50 000L(myndigheten är ju alltid myndigheten).

        Visst finns det seriösa akvarister men få med stora akvarium och som du säger kjell 3000L, är för litet visst det skulle funka ett tag men de tillhör ju bland de största sötvattensfiskar som finns.

        700X300X100cm skulle nog funka bra för denna art.

        Trådskaparen: det finns inga stora offentliga akvarium i närheten som är villig att ta emot den iofs de brukar också bojkotta men det är värt ett försök.

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          den här snubben e intresserad. mejla honom så kan ni diskutera saken.. han betalar till och med för fisken du förstår så detta e riktigt bra.

          hoppas han tar emot den, är nästan 100% säker.

          lycka till

          Mvh Amaro
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Mikael_S
            • June 2006
            • 48

            #6
            Vilken snubbe?

            Antar att du hänvisar till denna blocketannons =)
            Mvh Mikael Schöllin

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              vaffan?? skrev jag om snubben utan att lägga upp länken... vilken gurka asså haha.. sorry men svar ja, det är honom jag menar.

              ett tag sedan bestämde ja mig för att satsa på parooner.. då skrev ja till han för o se om han menade allvar med att han vill ha dem då de är stora och det gjorde han med entusiasm vill jag tillägga
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              Arbetssätt...