Ancistrus hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • killerwhale5
    • June 2007
    • 5

    Ancistrus hane

    Hej,för 6 månader sen köpte jag en fin ancistrus hane ursnygg! men at komma nu till saken, jag har en hona ochså , som ochså e ancistrus,i mitt akvarium på 112 liter finns en såndära avlång liten kruka med ovala hål på sidorna och hanen är alltid där å trycker inne på kruktaket krukan ligger lite på snedden med ena hålet mot gruset , har märkt att han fläcktar ibland med fenorna.jag vet inte mycket om deras beteende ser knappt honan längre det e som om hon gömmer sig.Jag vet inte varför han hela tiden är där men han kommer ut ibland å simmar runt sen snabbt in igen i hans lilla kruka.
    vet inte om han vaktar små ancitrus ägg ? Honan är lite mindre än hanen.hanen är större.Jag kanske har fel metod i att göra så att dom förökar sig?
    Mycket tacksam för svar.
  • Guest

    #2
    Hej! Det låter som om du snart får tillökning!
    Din hane har väl borst som honan inte har?

    Kommentar

    • killerwhale5
      • June 2007
      • 5

      #3
      hej tack för ditt svar, ja hanen har massa borst på sig eller skägg om man ska säga min hona har inga borst
      Vad spännande det ska bli å se hur många man får.

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av killerwhale5
        Vad spännande det ska bli å se hur många man får.
        Ja vi vill med veta, så håll oss uppdaterade!
        Hur länge har hanen visat detta beteende?
        Har du någon möjlighet att fodra han precis utanför grottan, så gör det.
        Är det andra fiskar i akvariet?
        Om du undrar varför honan gömmer sig just nu, är det för att hannen i detta läget är väldigt aggresiv mot henne. Nu gör hon sin plikt och håller sig undan för att överleva.
        Har man bra inrett med mycket växter så kan man ha honan kvar i karet, men annars så ska hon tas bort.

        Kommentar

        • killerwhale5
          • June 2007
          • 5

          #5
          hej igen!
          Jo jag ska uppdatera så ofta jag kan
          Han har visat detta betende ett väldigt bra tag nu jag lägger sådana mal tabletter utanför hans lilla kruka.
          jag har växter och stenar å rötter i akvariumet så hon ligger väl å trycker nånstans.
          jag har platys, svädbärare ,sorgmanteltetra, några guldbarber och purpurhuvudsbarber.anger dom nåt hot`?
          Hur länge ska han vara i sådant här sätt? när kläcks dom små äggen?
          Hur länge ska han ligga å trycka i denna lilla krukan och när börjar dom igen med denna förökning?kan han attakera henne om hon går nära han? döda ovs?
          han e galen i den lilla krukan som han ser som sitt lilla hem

          Kommentar

          • killerwhale5
            • June 2007
            • 5

            #6
            hej igen
            Ännu har inget hänt jag e lite otålig faktist.undrar när dom så kommer å visar sig på rutan....

            Kommentar

            Arbetssätt...