Jag vill ha FLICKOR!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #31
    Tänk dig för nu innan du skaffar ancistrushonor... Jag har ett par som jag måste göra mig av med... jag får inte plats med fler yngel och det är ett riktigt jobbigt problem... Får väl hoppas att rätt person dyker upp och vill ha ett pilskt par Hur går dina killar ihop? Bråkar dom inte med varandra?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #32
      Jag har ju tre hanar som är mellan 8 och 10 cm långa, dessa lever i olika delar av akvariet och verkar inte bry sig ett dugg om varandra. Undantaget är vid matning. Då är det en hane som håller sig lite i bakgrunden, medans de andra två kommer fram och tar för sig obehindrat. Dock kan det hända att någon av dessa två ibland bara skjuter iväg som ett spjut, och då simmar alla fiskar skräckslagna iväg. De tre mindre hanarna behandlas som luft.

      Jo, då var det synd att jag inte bodde i Stockholm då. Men jag ringde till Hornbach idag, och de har lovat att hålla en hona till mig (ska hämta henne imorgon). Sedan frågade jag om jag kunde lämna in några av hanarna där också. De sa att jag fick lämna in dem där, men att de inte kunde ge mig något för dem. Men sex hanar är ju inte så bra, så jag har bestämt mig för att jag ska ge dem två, och sedan får jag försöka sälja två på annons eller något.
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #33
        Jag köpte tre små för ett tag se´n, men det verkar bara vara en kvar nu, en hona förmodligen. Inget skägg, och rund om magen. Funderar på om jag ska försöka få tag i en albinohane till henne, eller om jag ska nöja mig med en vanlig brun. Har några vanliga i ett annat akvarium, men de är nog också honor.

        Om du har mer än en hane när du släpper i honan, så upphör nog friden. Hmm, om du byter in några av hanarna så borde du i alla fall få avdrag på honan du köper, låter lite snålt annars.

        Synd att du inte bor lite närmare, då hade jag varit intresserad av en av dina hanar.
        Senast redigerad av Shepard; 31 December 2007, 15:48.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #34
          Haha, då är fyra hanar och en hona ingen bra kombination då? Eller jag har faktiskt en flicka sen innan, men hon är lite konstig. Jag köpte ju fyra ungar från början, och tre av dem var hanar. Hanarna växte fort och är och har länge varit stora, men honan är pytteliten. Hämtade i alla fall den där honan idag. Jag fick faktiskt henne, så de hade väl ändrat sig. Först så simmade hon bara rakt ner på botten där jag släppt i henne. Men där låg mat, så efter enliten stund kom en hane och började knuffa på henne. Sen simmade hon in i en kruka, och där stannade hon. Ingen av mina fiskar verkade vara det minsta intresserade av henne, och hon verkade inte vara intresserad av dem heller.
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #35
            Att din förra hona är så liten kanske kan bero på att hon är lite stressad av att gå med flera stora hanar. När det är lekdags kommer nog hanarna att börja slåss om den stora honan.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #36
              Men eftersom att den lilla honan när hon köptes var lika stor som de som visade sig vara hanar så tycker jag att hon borde ha växt lika fort. Men, men, jag ska ändå göra mig av med två hanar till. Två hanar borde man väl kunna ha i 200 liter?
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • Guest

                #37
                Ursprungligen postat av maria_
                Hämtade i alla fall den där honan idag. Jag fick faktiskt henne, så de hade väl ändrat sig. Först så simmade hon bara rakt ner på botten där jag släppt i henne. Men där låg mat, så efter enliten stund kom en hane och började knuffa på henne. Sen simmade hon in i en kruka, och där stannade hon. Ingen av mina fiskar verkade vara det minsta intresserade av henne, och hon verkade inte vara intresserad av dem heller.
                Ja vassego för tipset!
                Sen givetvis behöver hon acklimatisera sig lite först, vad jag såg så hade hon inte rom i sig heller. Rom byggdes väl inte på en dag heller...

                Kommentar

                • maria_
                  • March 2007
                  • 2867

                  #38
                  Tack Anettejt.

                  När jag hälsade på fiskarna idag hade hon i alla fall gjort sig hemmastadd. Hon tillåter inte att någon annan mal kommer i närheten av henne, och eftersom hon gärna ville äta när jag la i mat så innebar det att ingen annan fick äta. Fast två av hanarna kom inte fram alls, det verkar lite som att de håller på att byta revir. De håller på att cirkulera runt i akvariet, från en kruka till en annan. De är jättekonstiga. :/
                  Med vänlig hälsning,
                  hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    #39
                    Ursprungligen postat av maria_
                    Tack Anettejt.

                    När jag hälsade på fiskarna idag hade hon i alla fall gjort sig hemmastadd. Hon tillåter inte att någon annan mal kommer i närheten av henne, och eftersom hon gärna ville äta när jag la i mat så innebar det att ingen annan fick äta. Fast två av hanarna kom inte fram alls, det verkar lite som att de håller på att byta revir. De håller på att cirkulera runt i akvariet, från en kruka till en annan. De är jättekonstiga. :/
                    de kanske letar upp något nytt revir till sig själva och gör i ordning de för att locka till sig honan
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • maria_
                      • March 2007
                      • 2867

                      #40
                      Eller så försöker de omringa henne :P
                      Med vänlig hälsning,
                      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                      Kommentar

                      • Guest

                        #41
                        Ja vilket fall som helst så är hon dominant! Precis som flickor ska vara.
                        Hon har nog inte haft det helt fett med mat heller, så bara mata henne rejält nu så ska du se att hon blir lite leksugen.

                        Kommentar

                        • Inka
                          • July 2005
                          • 1233

                          #42
                          Åååh, jag vill ju också fortfarande ha en hona. Har faktiskt köpt två stycken småttisar till yngelkaret där de går alldeles ensamma... Är lite misstänksan bara, då den som är lite större ser fjunig ut på läppen... så jag får säkert två hanar till...
                          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                          www.kvitter.n.nu

                          Kommentar

                          Arbetssätt...