Vilken sorts mal har jag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • praktbotia
    • May 2007
    • 11

    Vilken sorts mal har jag?

    Har alltid trott att det är en gibbicepsmal jag har till jag fick veta att en gibbiceps alltid har ryggfenan ute, men det har inte min.

    Den ser i princip likadan ut som en gibbiceps. Någon som kan hjälpa mig?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Gibbiceps har inte alltid ryggfenan ute, var har du hört det?
    Senast redigerad av Shepard; 16 June 2007, 13:08.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • praktbotia
      • May 2007
      • 11

      #3
      Dom i den affären jag handlar i sa det. Där ser man trodde att man kunde lita på dom.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        En bild på en gibbiceps med nerfälld ryggfena:
        Senast redigerad av Shepard; 16 June 2007, 13:13.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • praktbotia
          • May 2007
          • 11

          #5
          Då är det ändå en gibbiceps jag har, tack så mycket!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Varsågod

            Zooaffärer verkar ofta prata strunt, dels för att få sålt fiskar som de vet inte passar i normala akvarier, men så verkar det också som att de ofta får gissningar att låta som rena fakta. De kan ju själva ha fått helt fel fakta, men det har jag svårt att tro. Som när jag köpte en fisk som affären påstod vara från Peru, och skulle bli ca 15 cm, men visade sig vara en kallvattensfisk från Kina, som blir ca 60 cm Inte ett rätt där.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Verbal-slaughter
              • June 2007
              • 272

              #7
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Varsågod

              Zooaffärer verkar ofta prata strunt, dels för att få sålt fiskar som de vet inte passar i normala akvarier, men så verkar det också som att de ofta får gissningar att låta som rena fakta. De kan ju själva ha fått helt fel fakta, men det har jag svårt att tro. Som när jag köpte en fisk som affären påstod vara från Peru, och skulle bli ca 15 cm, men visade sig vara en kallvattensfisk från Kina, som blir ca 60 cm Inte ett rätt där.
              Hahahah inte ens i närheten ^_^

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                Det viktigaste man Måste göra, (enligt mig är det alltså ett måste) är att man kollar upp vad det är för fisk och info om dem mm innan man köper den.

                jag brukar oftast då (menar inte att jag inte gör samma misstag) ta reda på namnet på fisken sen kolla upp all info som finns om den på nätet. bäst så för att slippa bli lurad.
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                Arbetssätt...