Yngel på otto?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    Yngel på otto?

    "Hur i hela helskotta..?" tänkte jag alldeles nyss när jag upptäckte 3 nya ottos i mitt 90-kar.. Hade 2 innan, vuxna, uppenbarligen en hona och en hane, och nu 3 stycken nya 1-centimetare. Glad överraskning men jag trodde att jag sett fel när jag tyckt de blivit mindre innan!

    Men - brukar läsa här att otocinclus är svår fisk att hålla och få yngel på? Mina har varit tåliga och glada som få förstås men inte trodde jag att det skulle bli bebisar!

    Är Otocinclus vittatus jag pratar om, randig otocinclus. Vildfångad och köpt på Herkules zoo här i Göteborg. Är det någon mer som har lyckats med min [totalt otippade..] bedrift? Har dem gående i mitt mollykar och mest för algernas skull, vilka de tar hand om på ett exemplariskt sätt!

    Hihi, blev lite glad här nu!
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Åh grattis! Kan du inte försöka att slänga upp en bild på dom om du har? Skulle vara roligt att se små miniottos
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Vic
      • November 2006
      • 1533

      #3
      Hittade du bara 3 då? det borde väl vara mer, dom är ju små och gömmer sig bra..
      Mvh Viktor


      Apistogramma för hela slanten!

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Åh nu blev jag riktigt avis GRATTIS!
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av fifi
          "Hur i hela helskotta..?" tänkte jag alldeles nyss när jag upptäckte 3 nya ottos i mitt 90-kar.. Hade 2 innan, vuxna, uppenbarligen en hona och en hane, och nu 3 stycken nya 1-centimetare. Glad överraskning men jag trodde att jag sett fel när jag tyckt de blivit mindre innan!

          Men - brukar läsa här att otocinclus är svår fisk att hålla och få yngel på? Mina har varit tåliga och glada som få förstås men inte trodde jag att det skulle bli bebisar!

          Är Otocinclus vittatus jag pratar om, randig otocinclus. Vildfångad och köpt på Herkules zoo här i Göteborg. Är det någon mer som har lyckats med min [totalt otippade..] bedrift? Har dem gående i mitt mollykar och mest för algernas skull, vilka de tar hand om på ett exemplariskt sätt!

          Hihi, blev lite glad här nu!

          ojoj......grattis......till ynglena
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • fifi
            • August 2006
            • 695

            #6
            Dom är redan 1 cm stora ungefär så jag tror att bara 3 klarade sig, kommer absolut ha bättre uppsikt på föräldrarna nu! Ifall dom skaffar fler bebisar så vill jag ha koll på dom!

            Väldigt spännande och roligt det här! Blev så överraskad! Ska försöka fånga dom på bild när jag bytt klart vattnet och sådäringa, så om några timmar så laddar jag upp en bild!
            mvh
            Fifi

            I'm so cute, I poop rainbows.

            Kommentar

            Arbetssätt...