Kan man ha en Ancistrus...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_köparen
    • June 2007
    • 11

    Kan man ha en Ancistrus...

    ... I ett 60l akvarium?
    Ska köpa ett 60l akvarie om några dar och däri ska det vara: Guppy, Neontetra och en Ancistrus
    Guppy_köparen
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    du kan nog så länge den är liten......men jag tycker nog att du kan skaffa en annan mal istället......eller varför inte räkor........men kolla annars i artregistret och se om där är någon annan mal som passar bättre i ett litet akvarium.....där finns annars otociniclus, kan vara en aning känslig.....


    eller så kan du annars skaffa dig ett större kar......det innebär lite mer valmöjlighet och ju större akvarium, desto lättare hålla igång
    Senast redigerad av macke_fisk; 14 June 2007, 16:26.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Guppy_köparen
      • June 2007
      • 11

      #3
      men jag skulle gärna villja ha en algätare. Har nu förstått att Anicistrus är för stor, men vad ska jag då ha för algätare? Kan ni hjälpa mig?
      Ska köpa ett 60l akvarie om några dar och däri ska det vara: Guppy, Neontetra och en Ancistrus
      Guppy_köparen

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        som jag sa innan i mitt tidigare inlägg....du kan ha räkor eller äppelsniglar......annars så kan du gå in på zoopets artbeskrivning

        http://www.zoopet.com/fiskar/index.php en länk till zoppets artbeskrivning
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Guppy_köparen
          • June 2007
          • 11

          #5
          Tyvärr...

          Ursprungligen postat av macke_fisk
          som jag sa innan i mitt tidigare inlägg....du kan ha räkor eller äppelsniglar......annars så kan du gå in på zoopets artbeskrivning

          http://www.zoopet.com/fiskar/index.php en länk till zoppets artbeskrivning
          Inte illa menat men jag vill hälst inte ha räkor eller sniglar. Finns det några andra, kanske mindre malar, som jag ska ha istället
          Ska köpa ett 60l akvarie om några dar och däri ska det vara: Guppy, Neontetra och en Ancistrus
          Guppy_köparen

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Otocinclus kan du ha, men som sagt är den ganska känslig: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av Guppy_köparen
              Inte illa menat men jag vill hälst inte ha räkor eller sniglar. Finns det några andra, kanske mindre malar, som jag ska ha istället

              hehe...ingen tar det som illa menat......det är du som ska välja......vi bara hjälper dig
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                jag tycker du kan ha 1 ancistrus, du kan till och med ha fler så länge du inte har för många andra fiskar.... de växer långsamt med vanlig matning pluss att du kan sälja dem när de blir för stora eller så kan du köpa större kar. Tycker att det är aldeles för petigt då man menar att en 3-4cm's ancistrus inte passar in i ett 60liters kar.
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • abbimicke
                  • May 2007
                  • 599

                  #9
                  Det går bra att ha en liten ancistrus i ett litet akvarium men då bör du flytta den till större akvarium när den blir större.
                  http://kiwi.msun.se <- blogg

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Ursprungligen postat av Amaro
                    jag tycker du kan ha 1 ancistrus, du kan till och med ha fler så länge du inte har för många andra fiskar.... de växer långsamt med vanlig matning pluss att du kan sälja dem när de blir för stora eller så kan du köpa större kar. Tycker att det är aldeles för petigt då man menar att en 3-4cm's ancistrus inte passar in i ett 60liters kar.
                    När du svarar på denna frågan på det viset undrar jag om du har haft Ancistrus innan? De växer på ganska snabbt när de är yngre och inom ett år kommer de att vara runt 8-10 cm.
                    Att köpa på sig fisk i yngelåldern för att sedan bara sälja eller ge bort dem efter några månader anser jag vara lite slöseri med pengar och tid samt inte är det heller för fiskens bästa.
                    Det är inte alltid som affärerna tar emot fisk som privatpersoner haft hemma pga sjukdomsrisker och annat, och de har heller kanske inte något karantänsakvarium att stoppa fisken i.
                    Jag kan hålla med dig att de får plats i ett 60-liters kar när de är 3-4 cm, men det blir inte så lång tid.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...