Gibbicep-trasig mun.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    Gibbicep-trasig mun.

    Kom hem igår med min gibbicep,men såg inte förens nu att munen är trasig
    Kommer den att läka,eller vad ska/kan jag göra?

    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    sry kan tvärr inte hjälpa dig....men hur har dens mun kunnat bli sån??......har den slått i nånstans
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Cold
      • March 2006
      • 1127

      #3
      Jadu,vet ej hur det ha kunnat blive så,ja ha ju inge vasst i akvariumet...Måste ha vart så när ja köppte den,utur ja inte såg de innan.Vill veta om de läker eller om ja ska ringa tillbaka så ja kan lämna in h*n.
      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

      Kommentar

      • Xzion
        • June 2007
        • 237

        #4
        ring djuraffären och hör efter lite grann tycker jag...
        One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
        Nine, ten, never sleep again.


        Kommentar

        • Cold
          • March 2006
          • 1127

          #5
          Om vad jag kan göra?De e ingen direkt djuraffär..Han ha öppet från 5 till 8 på kvällen.Och ha över 200kar
          540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            tycker den ser smal ut! får den ordentligt med mat? du kan prova att tillsätta salt för att på så sätt hjälpa malen att läka såret
            sök i forumet efter bakteriell infektion och salt
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Det såg inte så roligt ut.
              Jag skulle byta ut den om jag vore i dina kläder, det ser inte ut att vara infekterat men den ser lite mager ut och den har kanske lite svårt att gnaga som den ska med den munnen.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Cold
                • March 2006
                • 1127

                #8
                Smal?Okej,köpte den ju trotts allt igår...Ska ringa senare å prata med han.
                540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                Kommentar

                • Cold
                  • March 2006
                  • 1127

                  #9
                  ringde nu och han sa att jag skulle låta de gå ett tag å se om de läker,jag frågade om ja skulle salta å de kunde jag göra.
                  540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                  Kommentar

                  • Amaro
                    • January 2007
                    • 1709

                    #10
                    cold tips här...din mal har svårt att gnaga därför ska du underlätta saker och ting för den.

                    den verkar vara i väldigt dåligt skick. den är mager samt att den är skadad..

                    matar du med algtabletter så tycker jag att du fyller ett teeglas med väldigt varmt vatten, kastar in en liten bit av en algtablett och låter den stå där i så den mjuknar till. därefter så tar du en sked och mosar den så den blir till små små smulor i vattnet.

                    sen stänger du av pumpen och häller i maten där malen oftast befinner sig. du stänger av pumpen för att den inte ska suga in smulorna. efter ca 2-3min startar du igång pumpen igen..

                    på detta vis så är det 100% garanti att din fisk får mat förutom ifall den matvägrar då. samt att den med den där dåliga munnen slipper gnaga på maten..
                    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                    Kommentar

                    • Cold
                      • March 2006
                      • 1127

                      #11
                      frågan är om maten hinner sjunka innan dom andra fiskarna hinner före.Jag vet inte ännu vart han brukar oftast vara för han flyttar sig,och ja ha inte hafft han länge..men ska prova ditt förslag.

                      Han sa igår när jag ringde att han äter gurka men gillar framförallt röda äpplen.
                      Och han trode iof att skadan kunde ha bleve när han flyttade h*n med håven.
                      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                      Kommentar

                      • decaux
                        • April 2007
                        • 97

                        #12
                        å min stackars segelfenspleco blev av med halva huvudet när pirayorna blev lite för hungriga
                        han lever ännu, efter 1½ vecka och verkar läka bra.. frågan är om han får tillbaka sugmunnen? han har munnen kvar men inte själva överläppen..
                        får inte tag i den heller så att jag kan avliva den

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          #13
                          cold du ska kasta i lite flingfoder strax innan du häller i algtabletten för att distrahera de andra fiskarna.
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • Cold
                            • March 2006
                            • 1127

                            #14
                            Ursprungligen postat av decaux
                            får inte tag i den heller så att jag kan avliva den
                            Varför får du inte de då?

                            Ursprungligen postat av Amaro
                            cold du ska kasta i lite flingfoder strax innan du häller i algtabletten för att distrahera de andra fiskarna.
                            Aha..Då prova ja de.Men annars så kan ja väl släppa i tabletten när de e släckt?
                            540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                            Kommentar

                            • decaux
                              • April 2007
                              • 97

                              #15
                              Varför får du inte de då?
                              för mitt akvarie är extremt högt, jag når inte ens ända ner om jag så doppar hela axeln! dessutom är det vääääldigt gott om gömställen, så för att jag ska slippa riva hela interiören och behöva bada så får jag vänta tills den sitter på ett lämpligt ställe/blir uppäten...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...