Malar beroendeframkallande?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blossom7
    • March 2007
    • 1182

    Malar beroendeframkallande?

    Hej

    Börjar verkligen undra ifall malar kan vara beroendeframkallande????
    Har i min 400 l burk en l-168 (vet ej vilket kön) samt en ancistus hona. Hade tidigare en LDA- 72 som dog för mig,,
    Vill ha någon mer mal, men överbefolkar jag malbeståndet då?
    L-168 är i dag ca 6 cm, och ancistrusen är något större. Söker bland artbeskrivningarna och finner att L malen är revirmarkerande mot andra hanar av samma art. Men hur ihela friden se skillnaden? Är det bara att chansa, hanen skall ha starkare färg.....

    Kan tillägga att dom som bor i akvariet från början är 11 scalarer och ett stim kardinaltetror.

    /B
    "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    #2
    ja, jag hade den uppfattningen att malar var äckliga och fruktansvärt fula och så, och bara hade ett syfte - att äta alger..

    Men nu är dom det charmigaste jag vet i akvariet.. Jag är jätteförtjust iaf, drömmer om ett malakvarium senare.. vi får se..

    Dom är så personliga och kul att studera.. jag tycker iaf att dom är beroendeframkallande
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

    Kommentar

    • GuppyKungen
      • June 2007
      • 52

      #3
      Håller med.... Har haft mina malar i två dagar och allt jag gör är att tänka på dom.

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        med tanke på att du har 400liter så kan du knappas överbefolka med malar. du kan enligt mig ha 2-3st till eller en riktigt stor. Det viktigaste är att de alla får tillräckligt med mat samt att alla får sin egen grotta/gömställe.
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Zirconia
          • May 2007
          • 701

          #5
          Ursprungligen postat av GuppyKungen
          Håller med.... Har haft mina malar i två dagar och allt jag gör är att tänka på dom.
          haha, ja, jag tänker på mina mycket också.. dom är speciella och så kul att se på där dom simmar omkring och gnager på broccoli och annat.. våra slaktar broccolin! Dom är helt galna i det
          / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

          Kommentar

          Arbetssätt...