Är det en Gibbiceps ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peoy
    • October 2006
    • 10

    Är det en Gibbiceps ?

    Köpte för nån vecka sen en till mal som ska vara en "vanlig" Gibbiceps..

    Kollade runt i akvarierna i affären lite innan valet föll på en som inte såg ut som den gibbi vi redan har. Nykomlingen är lite mörkare, och har "vitare" linjer mellan de mörka fälten än den stora vi har sen tidigare.

    Se bilden.. Om det inte är en Gibbi.. vad kan det då vara ?

    Bild


    (inte den bästa bilden heller, men jag passasde på när den inte gömde sig)

    /PeO
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    =) det är nog en gibbi. du är väll medveten om att gibbiceps ändrar sin färg efter underlaget? om din gibbi tex tillbringar mest av sin tid på en rot som är brun, så blir den lite brunare. är den tex på en vit sten, så blir den ljusare =) det är detta jag älskar med gibbi.

    ibland lyser min upp i ren guldfärg på linjerna, dessa malar är bland de vanligaste, men endå bland de vackraste enligt mig =)

    Mvh Amaro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Dacke
      • March 2007
      • 89

      #3
      ser ut som en rutig liten krokidil unge!!! haha nej skojja bara fina malar
      tyvärr kan jag inte säg nått om frågan.. är lite ny inom akvarium området och olika arter..
      M.V.H / Emil Malmqvist Dackmar

      detta är vad jag har hittills
      112l ancistrus, guppys 30l tomt

      Kommentar

      • peoy
        • October 2006
        • 10

        #4
        Ursprungligen postat av Amaro
        =) det är nog en gibbi. du är väll medveten om att gibbiceps ändrar sin färg efter underlaget?
        jepp, vet att dom ändrar färg, men när man jämför den lilla mot den stora, så tycker jag dom ser ut att kunna vara olika arter.. får hoppas att lillplutten håller sig lika fin i färgerna när den blir större..

        Kommentar

        Arbetssätt...