Hur stort kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Hur stort kar?

    Jag har ett par L-18 och ska nu köpa ett par L-128. Jag undrar vilken storlek som fungerar bäst för dem. De är inga små fiskar de är ca 15cm.
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    #2
    De ska inte gå i samma kar.De ska ha ett varsigt!
    Ok, måltanken är väl ett försök till odling.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      RUnt 150-200 liter låter vettigt med mycket gömställen och bra cirkulation.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • KGB
        • April 2007
        • 9

        #4
        det är ju bara att läsa på på nätet innan man utalar sej. De behöver minst 400l och en pump på 10-20 X akvarievolymen. Ph helst inte över sju. Läs på först!

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Istället för att spela dryg och överlägsen kanske du kan länka till någon sida med bra information?
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Det är inte de lättaste malarna du har valt men skam den som ger sig, 150-200L tycker jag låter bra kanske 200L eller lite större till L018.

            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              #7
              Ursprungligen postat av rent vatten
              De ska inte gå i samma kar.De ska ha ett varsigt!
              Ok, måltanken är väl ett försök till odling.
              Jag har ändrat mig, ingen annan har lyckats odla på dem så då gör nog inte jag det heller. Nu undrar jag om de kan gå i samma kar utan att döda varandra? Karet är på 240L.

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                240 liter är iallafall inga problem när det gäller trivseln.. angående om de kommer slåss eller inte är en annan fråga. För att iallafall minimera risken så bör de ha egna revir. alltså så måste du fixa många gömställen, malarna kommer därefter i värsta senario kanske slåss om samma gömställe men eventuellt så ger en upp och går till ett annat.

                Det viktiga du bör veta är att du ska se till att placera dina prylar i karet så du inte tröttnar och vill ändra på det. låt alltid deras gömställe som de valt vara som det är. flyttar du runt det så kommer de antagligen slåss igen för att du förstört deras revir.

                detta ska du tänka på om det är så att möjligheten finns att dessa inte kommer att komma överens.. annars så är det bara o skippa det
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                Arbetssätt...