Chokladmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FredrikW

    Chokladmal

    Jag har två stycken chokladmalar. En som är ca 20cm och en som är ca 15cm. Jag hade tänkt att lämna in dom till zoo-affären och undra vilken prissumma de ligger på, på ett ungefär.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Vad du får för dem varierar nog från affär till affär, en del kanske inte tar in dem alls, beroende på hur stor chans de tycker att de har att bli av med dem igen.

    Har själv fyra chokladmalar, det är en av mina favoritmalar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • FredrikW

      #3
      Okej. Men på ett ungefär 10 kr 50 kr 100 kr.

      Hade haft kvar dom om dom inte käkat upp romen för mina andra fiskar.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag skulle nog säga närmare 50 kronor, styck om du har tur
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #5
          Jag måste bara berätta....att jag efter en tids funderande äntligen beslutade mej för att skänka min 12 cm chokladmal till min akvarieförening... så istället för 110 liter simmar hon nu runt i 1000 liter med en annan malkompis och massa ciklider.. Jag tror hon trivs

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Tja, gjorde mig faktiskt också av med mina fyra chokladmalar, och behöll mina prickiga knorrmalar (varav den ena är säkert 10 år, så den får stanna), tycker det räcker så
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • nesseman
              • December 2007
              • 362

              #7
              ja har åxo skaffat 2 prickiga knorrmalar.. dom är ursnygga.. när man väl får se dom..Skygga som attan..men dom brukar bli synliga på kvällen när ja har kvällsljset på.
              nu lever dom i ett 110 liters akvarium. har tänkt skaffa mig ett 720 liters men svårt att få tag på ett sånt för ett vettigt pris i värmland för tillfället.
              mina är dock små än.. ca6-7 cm så det är ingen fara än..

              Om nån har nåt tips på ett 720 liters med pumpar å BTN.. så tveka inte att Pm:a

              Kommentar

              • saltbiff
                • December 2006
                • 607

                #8
                Nu har chokladmalen som jag skänkte till akvarieföreningen fått sällskap av min vändmal Sötis (15 cm) Nu sitter jag här med lättat hjärta, dels är jag av med mina största och yngelhungrigaste fiskar och dels har de fått det väldigt bra i ett stort akvarium med enorm simyta och många gömställen..
                Häärligt!

                5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                Kommentar

                Arbetssätt...