L-200

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dean87
    • January 2004
    • 70

    L-200

    dom hadde en istan för 350kr är det billigt?
    Mvh. Dean
  • Dean87
    • January 2004
    • 70

    #2
    den var ca. 5cm kanske lite mer
    Mvh. Dean

    Kommentar

    • NiXoN
      • December 2003
      • 2068

      #3
      Nja jag köpte mina som var kring 5cm för 200,-, men dom är riktigt fina så klart. Dom växer dock förvånansvärt sakta i förhållande till mina övriga malar...

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        I stockholm skulle ett butikspris på 350:- vara normalt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          priserna skiljer beroende på vart man bor. 350kr är ca 50kr mindre än vad de i normala fall brukar kosta om man kollar runt i mellan sverige.

          de jag har sett har alltid kostat mellan 400-450 då de vart under 7-8cm. de som är 17-20cm ligger som jag sett på ca 1000kr. men det är en helt annan femma, en del säljer dyrt, en del billigt, de större exemplaren hittar man oftast hos privata försäljare och inte i butiker.

          så som svar på din fråga, 350kr är aldrig ett bra pris om man säger så, det handlar dock om du själv tycker att det är värt det.
          Under 350kr tror jag nog inte att du kommer hitta en L200. Köp skulle jag säga, eller vänta tills du kanske hittar ett större exemplar.

          föresten, L128a är snyggare tycker jag :P
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Dean87
            • January 2004
            • 70

            #6
            tack för svaren väntar nog med köp då om d är normalt :P
            Mvh. Dean

            Kommentar

            • Dean87
              • January 2004
              • 70

              #7
              normalt pris då:P
              Mvh. Dean

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                dean87 det vi menar med normalt pris är alltså att det är priset de ligger på, det är riktigt svårt att hitta billigare, jag skulle nästan kunna säga att det är omöjligt eftersom man inte kan hålla koll på om det finns en som säljs billigare någonstans eller inte.

                350kr är alltså ett "standart/grund" pris där priset oftast alltid ligger över den summan.

                alternativet är att söka upp en privatförsäljare, eller att själv beställa hem tex från colombia mm.
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • saltbiff
                  • December 2006
                  • 607

                  #9
                  Hur stora blir de? L200 alltså..tycker de är så himla läckra!

                  5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Upp till ca 20 cm. Du kan läsa om dem på tex www.goc.se och jag håller med dig, de är riktigt snygga!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • saltbiff
                      • December 2006
                      • 607

                      #11
                      Tack för tipset!! Skulle så gärna vilja ha en sådan men mitt 190 liters är väl för litet för den ändå...så det är väl bara att fortsätta drömma ..suck

                      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Eller köpa större kar!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          #13
                          ansjo, blir förvånad, jag förväntade mig att du skulle påpeka detta men det får väll bli jag =)

                          Saltbiff iväg med dig och köp en för fan, 190liter är kalas för en L200, du lär ju knappast köpa en som redan är 20cm! De som 90% av fallen finns att hitta är mellan 4-7cm. man Bör påpeka att denna mal växer väldigt långsamt, det kan ta flera år tills den växer till sig några cm. då malen sedan (om den klarar sig tills dess dvs) blir för stor för ditt kar så kan jag nämna att du utan problem kommer lyckas få den såld för dubbla priset du gett för den. stora exemplar = mer pengar, speciellt då vi snackar om en L200 vilket anses vara en bland favoriterna i malvärlden.

                          för att ta det ett steg längre, en 20cm's mal är relativt oaktiv, med detta menar jag att de oftast lägger sig under en rot lr liknande och tar det lungt. med detta i åtanke så skulle ett stort exemplar utan problem må bra i ett 190Liters på villkoret att det inte finns för mycket annan fisk i karet samt att karet är inrett på ett sätt där malen har många gömställen och fria bottenytor utan massa små inredningsdetaljer överallt.

                          så köp din mal du, oroa dig inte.
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • drd
                            • March 2004
                            • 5586

                            #14
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Upp till ca 20 cm. Du kan läsa om dem på tex www.goc.se och jag håller med dig, de är riktigt snygga!
                            Det tar dock flera år för att malen ska nå denna storlek och det kräva mycket goda vattenförhållanden och mat.

                            Har en i mitt ena kar här hemma som är runt 14-15 cm och det har den varit sedan jag köpte den, byter 40% av vattnet i karet i fråga och mat får den i mängder.

                            Det är alltså inte säkert att den ens blir 20 cm i fångenskap
                            ________________________________________________

                            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                            Kommentar

                            • saltbiff
                              • December 2006
                              • 607

                              #15
                              Amaro...Tack för ditt svar!! Jag ska genast försöka få min affär att ta hem en!!

                              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                              Kommentar

                              Arbetssätt...