kan ancistrus hoppa? ;P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    kan ancistrus hoppa? ;P

    haha kanske lite dum fråga men nu är det så här att min nyinköpta ancistrushanne är spårlöst försvunnen. såg honom senaste i förrgår.. dagarna innan har han varit framme hela tiden men nu så kommer han inte ens fram då det är släkt och man lägger i mat, han är helt enkelt spårlöst borta... han är ju inte så liten heller så han borde ju synnas :P

    /mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #2
    Han kanske vaktar rom nånstans där han inte syns

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • Martin.M
      • March 2007
      • 117

      #3
      Dom kan hoppa rätt bra, hade en ancistrus som hoppade upp och fastnade ovanpå ett lysrör i rampen, en annan hittade jag under en byrå typ 4 meter från akvariet

      Troligast är dock att din ligger och trycker någonstans.
      Last.FM

      Kommentar

      • woodo
        • January 2007
        • 605

        #4
        finnns ingen hona, än så länge, så den möjligheten är utesluten tyvärr. han är iaf puts veck, borta, capish... har inga täckglass däremot ca 5 cm till kanten, har inga andra fiskar som skulle få för sig att hoppa och kunde inte ana att han skulle göra det, om det nu är vad som hänt. försökt kolla runt akvariet men hittar honom inte. varken i eller utanför
        150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

        Kommentar

        • woodo
          • January 2007
          • 605

          #5
          alltså helt sjukt detta kollat precis ÖVERALLT kan inte hitta honom. till o med lyft på i stort sett allt i karet lite försiktigt och finkammat golvet, han finns bara inte. är som ett jävla mysterium. får anlita privatdeckare eller nåt...
          150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

          Kommentar

          • saltbiff
            • December 2006
            • 607

            #6
            Har du verkligen kollat ialla rötter å grottor? Leta noga...När de väl gömt sig kan de sitta å trycka även fast man tar upp roten ur akvariet..Det hände min morbror,som köpte en stor rot ur ett akvarie,roten lades i en påse,den bars ute i minusgrader,den åkte bil,den låg på golvet en timme,den skrubbades i kallvatten,och lades slutligen i akvariet där det INTE bodde nån ancistrus, roten blev alltså utsatt för en ganska hård behandling så gissa hur förvånad min morbror blev när det helt plötsligt satt en ancistrushanne på roten! De är alltså ganska tuffa å klarar mycket så om du inte kan hitta din fisk på golvet så är den nog kvar i akvariet och kanske kilat in sig i en rot

            5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

            Kommentar

            Arbetssätt...