klipp, vuxen ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    klipp, vuxen ancistrus

    gjorde ett riktigt klipp idag känner jag. köpte en vuxen, nåja iaf 10-12 cm, ancistrushanne för bara 50kr. poängen med det hela är att jag faktiskt köpte den i en djuraffär, ibland kan man ha en riktig tur? någon mer som vill berätta om sina "klipp"? har till exempel hört om folk som har köpt en mal i tron om att vara någon sort och att det sedan visar sig vara en helt annan mycket ovanligare art som har kommit med av misstag. ni kan även berätta om olika tabbar/missöden där det har blivit tvärtom ifall ni känner för det!

    /Mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • Zigismund
    • February 2007
    • 72

    #2
    Jo jag köpte en l-177 för 250kr som väl är ett bra pris, sen ville jag ha en polare och den gick loss på 350 och dog efter tre dagar...
    Hang Loose

    Kommentar

    • morrhoppa
      • October 2006
      • 755

      #3
      Jag fick en nästan vuxen ancistrus som åkte ända från stockholm ner till skåne för att ägaren hade för många.
      Man blir inte vuxen bara äldre!

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Jag fick 2 vuxna ancistrus (lekpar) honan är riktigt stor + 8 st av deras nästan vuxna ynglingar av en kollega som flyttade till Canada
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • awasegg
          • March 2006
          • 141

          #5
          Jag gav mig ut på jakt efter L046, och säljaren lovade mig 2-3 stycken för 850kr när han väl fick in några nästa gång. Han hörde av sig mååååånga månader senare, då hade vi även haft tajt mejlkontakt (då jag inte ville missa chansen). Men han berättade att jag var den enda köparen som fick dom för 850kr styck. Och det var enbart för att jag blivit lovad det priset. Alla andra fick punga ut med över 1200kr ;D
          Fishie fishie fishie !

          ZOON: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1299523
          BLOGG: http://thedeborah.blogspot.com

          Kommentar

          • Queen_xiter
            • January 2007
            • 264

            #6
            Köpte två begagnade kar nyss ett 160l med 25 rödaciklider för 1500kr ink massa rötter o javabunkar, o ett 100l med blandad fisksoppa med 10-13 cm 4 skäggmunsansistrus med sina 69 skäggbebisar o en pleco för 1000 kr.

            Vet inte om de är bra priser lr inte, jag tycker de iaf
            Kolla in min hemsida
            www.dammaquaristen.se

            Kommentar

            • Richard.R
              • December 2006
              • 1872

              #7
              Ursprungligen postat av awasegg
              Jag gav mig ut på jakt efter L046, och säljaren lovade mig 2-3 stycken för 850kr när han väl fick in några nästa gång. Han hörde av sig mååååånga månader senare, då hade vi även haft tajt mejlkontakt (då jag inte ville missa chansen). Men han berättade att jag var den enda köparen som fick dom för 850kr styck. Och det var enbart för att jag blivit lovad det priset. Alla andra fick punga ut med över 1200kr ;D
              Haha vilket kap :P
              396L SA biotop
              128L SA biotop
              54L SA biotop
              54L SA biotop

              Kommentar

              • awasegg
                • March 2006
                • 141

                #8
                Yeah I know ;D Jag är fortfarande helt överlycklig över det! (Snart ett år sedan jag köpte dom), men dom växer fin fint och har det bra. hoppas att jag själv kan hjälpa moder natur och odla dom när de vuxit till sig
                Fishie fishie fishie !

                ZOON: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1299523
                BLOGG: http://thedeborah.blogspot.com

                Kommentar

                • maria_
                  • March 2007
                  • 2867

                  #9
                  Ursprungligen postat av woodo
                  gjorde ett riktigt klipp idag känner jag. köpte en vuxen, nåja iaf 10-12 cm, ancistrushanne för bara 50kr. poängen med det hela är att jag faktiskt köpte den i en djuraffär, ibland kan man ha en riktig tur? någon mer som vill berätta om sina "klipp"? har till exempel hört om folk som har köpt en mal i tron om att vara någon sort och att det sedan visar sig vara en helt annan mycket ovanligare art som har kommit med av misstag. ni kan även berätta om olika tabbar/missöden där det har blivit tvärtom ifall ni känner för det!

                  /Mvh Oscar

                  Varför är vuxna ancistrusmalar dyrare än små? De har ju mindre tid kvar att leva...
                  Med vänlig hälsning,
                  hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                  Kommentar

                  • _Lena_
                    • June 2006
                    • 1273

                    #10
                    Vi fick ett 300liters akvarium med alla tillbehör (tex två ytterfiler och ett innefilter) fullt med rödsebra, golden, ansistrusar och en frontosahanne.

                    Vii har även fått ett 60-liters akvarium med alla tillbehör.

                    Kommentar

                    • Pär J.
                      • March 2002
                      • 284

                      #11
                      Köpte ett pat Pelvicachromis taeniatus till priset av vanliga plaettciklider pga butiksägarens okunnighet.

                      Kommentar

                      • woodo
                        • January 2007
                        • 605

                        #12
                        maria därför att man kan få yngel på dom! :P sen ser dom ju jävligt coola ut
                        150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

                        Kommentar

                        • M-SwEDen
                          • March 2007
                          • 74

                          #13
                          Bytade till mig två vuxna ancistrus-honor, och 6st. plantor mot en påse guppy idag
                          "-Stupid Like a Fox!" -Homer Simpson

                          Kommentar

                          • maria_
                            • March 2007
                            • 2867

                            #14
                            Ursprungligen postat av woodo
                            maria därför att man kan få yngel på dom! :P sen ser dom ju jävligt coola ut

                            Men jag tycker det är trevligt att få se sina malar växa upp. De kommer ju kunna få yngel senare. Tar det jättelång tid innan de blir stora eller?
                            Med vänlig hälsning,
                            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                            Kommentar

                            • Zigismund
                              • February 2007
                              • 72

                              #15
                              Vinden har vänt..

                              Ursprungligen postat av Zigismund
                              Jo jag köpte en l-177 för 250kr som väl är ett bra pris, sen ville jag ha en polare och den gick loss på 350 och dog efter tre dagar...
                              Fick ett komplett 120l kar idag bara köpa sand och ngn sten sen har jag ett dagis till de som är för stora för BB och små för stora världen..
                              Hang Loose

                              Kommentar

                              Arbetssätt...