Magen insjunken.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Magen insjunken.

    jag har 2st L191.

    båda var för en vecka sedan riktigt friska, nu är en av dem däremot väldigt undernärd ser det ut som, färgen har blivit svagare och magen är insjunken i princip hela tiden.

    jag lägger ner en algtablett och den "sjuka" kommer fram direkt och börjar käka, magen trycks ut och allt ser okej ut. men dagen efter är magen insjunken igen och jag gör om samma sak men det verkar inte funka. det verkar som om det som käkas åker ut ur andra sidan direkt utan att göra någon verkan.

    vad gör man åt detta. vill inte förlora den här stackars malen, har blivit ganska fäst vid den sen den blev sjuk en vecka sen, sitter i timmar och håller koll på att de andra fiskarna inte snor dens mat och att den käkar ordentligt av det jag lägger ner.

    help me.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    asså det som gör mig förvånad är att han äter, han matvägrar ju inte direkt. så vad är det som händer??
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • gigardt
      • February 2003
      • 772

      #3
      Har du rötter till den,det är viktigt för deras matsmältningssystem.
      MvH Richard
      600l Sydamerika(invånare se nedan)
      7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
      500l innedamm(Koi)
      4500l Damm(Koi)
      125l yngelburk
      400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

      Kommentar

      • l128
        • January 2007
        • 8

        #4
        Det kanske är parasiter

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          vad gör man om det är magparasiter, jag vet att VF malar efter ca 1-2-3-4 månader kan bli sjuka helt plötsligt och dö pga magen inte funkar som den ska. kan vara av parasiter lr liknande men det spelar ingen roll i detta fall.

          det som spelar roll är att jag vill veta vad jag ska göra för att rädda den. finns det något jag kan göra??
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • l128
            • January 2007
            • 8

            #6
            Det borde finnas medecin att köpa på din lokala akvariebutik
            kommer inte på vad den heter nu, den ska ges vissa dagar under
            en tio dagars period.

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              skall kolla upp medicinen. thx för svar
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              Arbetssätt...