Vad är detta för mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #16
    cillan jag tror nog att du kommer bli väldigt fäst vid malen tills den lyckats bli 15-20cm lång. tror inte ens att du kommer vilja bli av med den,

    Men är det så att du senare vill bli av med den så bör du skänka/sälja den vidare då den är ca 15cm. då är det lättare att bli av med den skulle jag tro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • cillan
      • February 2007
      • 562

      #17
      men jag kommer ju inte att kunna ha så mycket annan fisk där i när den är 15 cm. Fiskplanerna har redan ändrats för vi har fått 25 yngel. Vi hade tänkt oss 10 platysar, 1 mal, 3 kuhliisar, 2 scalarer och 20-30 neoner å så har jag blivit sugen på räkor nu med men nu har vi 30 platysar, 1 mal och 3 kuhliisar. Å om malen blir så jättestor blir det ännu färe fisk.

      Kommentar

      • Zigismund
        • February 2007
        • 72

        #18
        Jag kan köpa den om du bor i sthlm mälarregionen..
        Hang Loose

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Lämna tillbaks den. Den BLIR stor; det finns gott om mindre malar om du vill ha mal.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • alcar
            • April 2005
            • 1398

            #20
            håller med azur om du inte tängt och skaffa större kar så lämna tilbaka den til djurafären och köp några anicistrus istället dom går ju och olda
            mvh alexander
            min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

            Kommentar

            • gigardt
              • February 2003
              • 772

              #21
              Om du ska ha scalarer ihop med neoner så kommer de att sluta som mat till scalarerna när de blivit stora nog.Lite dyr mat kanske.
              Malen du har är en gibbiceps och vore jag som du skulle jag byta den eller de tilbaks den till affären du köpt den i.
              MvH Richard
              600l Sydamerika(invånare se nedan)
              7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
              500l innedamm(Koi)
              4500l Damm(Koi)
              125l yngelburk
              400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

              Kommentar

              • cillan
                • February 2007
                • 562

                #22
                Nja jag bor i Skövde.


                Men ansictrus blir väl inte så stora.

                Vi har haft scalarer och neoner ihop förut och har köper man scalarerna när de är små tillsammans med neoner så brukar de inte sluka dem. Har hört det från flera håll och våra scalarar var rätt stora tillsist men neonerna var kvar.

                Tack ändå för svar.

                Men jag tycker det är pinsamt att lämna tillbaka malen. Vi har fått så bra kontakt där. Ingen i Skövde som vill köpa den.

                Kommentar

                • Raiker
                  • October 2006
                  • 29

                  #23
                  Köpte en vanlig ancistrushane igår som är 15cm. Enligt butiken är det inte vanligt att dom blir så stora, men dom får sådana ibland. Men inte är han gullig inte, ser mer ut som nåt sjömonster ur nån skräckfilm.
                  Bilder

                  Kommentar

                  • cillan
                    • February 2007
                    • 562

                    #24
                    Ursprungligen postat av Raiker
                    Köpte en vanlig ancistrushane igår som är 15cm. Enligt butiken är det inte vanligt att dom blir så stora, men dom får sådana ibland. Men inte är han gullig inte, ser mer ut som nåt sjömonster ur nån skräckfilm.

                    Hehehe det är ju det jag menar

                    Kommentar

                    Arbetssätt...