Mystus leucophasis "Problemfisk?"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spartak
    • February 2007
    • 53

    Mystus leucophasis "Problemfisk?"

    Hej !

    vet inte hur jag ska börja .. men jag ger de ett försök iaf..

    börjar med att berätta att jag har en relativt nystartad 250 liters kar, och att jag är nybörjare hehe ..

    fiskarna som simmar i är

    10 neontetra
    2 praktobior
    3 glasmalar
    3 Gurami
    2 kampfiskar "honor"
    1 pansarmal
    4 små Ancistrus tror dem heter.. ni vet sånna små bruna med vita prickar
    1 Glyptoperichthys gibbiceps " ca 14 cm)
    och finaly 2 st malar "Mystus leucophasis"

    och nu till det stora problemet.

    jag köpte dessa två Mystus leucophasis idag.. och jag märkte att dem är rätt så kaxiga av sig.. dem låter alla fiskar vara ifred men dem vill gärna nafsa på min Glyptoperichthys gibbiceps.. och om jag inte har nämnt så är jag väldigt förtjust i malar.. specielt i min G. gibbiceps..
    han har alltid varit lugn av sig.. men nu när dessa 2 djävlarna kom i vattnet, har jag märkt att han är stressig, och är på alerten hela tiden ifall ifall, är också rädd att han ska simma i nån sten o slå sig ordentligt..
    Ångrar lite att köpte dessa 2, tycker dem är sjukt coola fiskar, simmar upp o ner o allt o har sig hehe.. men gillar inte att dem biter på honom .. och vet inte vad jag ska göra med dessa 2 ifall det visar sig att dem inte passar ihop... tycker det är rätt tradit detta :/ .. vill inte komma hem en dag från jobbet o hitta honom söndertuggad..

    så mina frågor är..

    kan man göra nånting åt detta ?
    oroar jag mig i onödan?


    tips? åsikter? min fiskombination?

    kom ihåg jag är nybörjare så va snälla mot mig haha
    Senast redigerad av Spartak; 06 March 2007, 23:00.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

    Dvs blir 30 cm lång och som sällskap rekommenderas: "Boisterous cichlids (even Mbuna) and larger Loricariids are the best choice although some of the larger Cyprinids (Tinfoil barbs for example) are also possible".

    Dvs ja, det torde vara en problemfisk i ditt kar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Spartak
      • February 2007
      • 53

      #3
      .... tack för hjälpen

      Kommentar

      Arbetssätt...