orangebandad pansarmal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    orangebandad pansarmal!

    någon som kan ge mig så mycket info som möjligt om denna sort? kan inte se artbeskrivningen här på zoopet, pga guldmedlemskap. är dock mest intresserad av personliga erfarenheter!

    /Mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Jag har ett gäng. Vad vill du veta?

    Mina var extremt skygga förut, men när jag gjorde mej av med mina Mollysar så ser jag helt plötsligt corydororna!

    Du kan läsa på den vanliga Corydoras aeneus, de är väldigt lika i krav etc.
    Här kan du hitta mer information också.

    Kommentar

    • woodo
      • January 2007
      • 605

      #3
      tänker mest på hur många man bör ha, hur stora dom blir... vad dom kräver för miljö osv... tror du dom går ihop med botior o fjärilsciklider?
      150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Stimmfisk minimum 6st. De blir 7cm, vill ha 23-27grader och pH 6-7,5.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • *Ulrica*
          • June 2006
          • 682

          #5
          Ursprungligen postat av woodo
          tänker mest på hur många man bör ha, hur stora dom blir... vad dom kräver för miljö osv... tror du dom går ihop med botior o fjärilsciklider?
          Gärna ett tiotal men absolut minst 6 stycken. De går säkert ihop med botior men skulle det inte vara roligare att ha någon fisk som inte lever på botten? Om du får plats med X antal fiskar i karet kanske det inte är så kul om 50% är bottenlevare.... Fjärilscikliderna passar ju corysarna bättre med eftersom båda är från amerika. Miljö - det viktigaste är att de har fin sand på botten.

          Om jag hade varit dej hade jag satsat på ett stim med någon liten fisk i stället för att komplettera dina andra fiskar.

          Kommentar

          • woodo
            • January 2007
            • 605

            #6
            mjo kanske sant till saken hör dock att jag ska lämna tillbaks/ge bort guramisen.. dom verkar inte trivas o helt ärligt har jag svårt att fatta tycke för dom. hade tänkt mig setupen något sånt här i framtiden: 7st praktbotior (som får flytta över till 1000liters kar i maj), 30-40 microrasbora kubotai,1 par fjärilsciklider, 5st L74.. ancistrus samt pleco åker också över till andra karet i maj! sen eventuellt 3 st scalarer!
            150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

            Kommentar

            Arbetssätt...