När släppa ut Corydorasyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • isolapojken
    • November 2004
    • 143

    När släppa ut Corydorasyngel

    Hur stora bör corydorasyngel vara när man släpper ut dem i det "riktiga" akvariet?
    Det går inga farliga fiskar där, endast tetror och malar, så det är ingen risk att de blir uppätna.
    Det jag är lite tveksam till är om de lyckas få tag på mat osv i konkurrens med de vuxna fiskarna. Det är sand på botten så det kanske kan finnas lite smått och gott att äta lite överallt.
    Ynglen är drygt två månader och är 2 cm eller nåt i den stilen.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    vad roligt! vad är det för yngel? jag får minsann inga cory-yngel:S

    du får väl mata lite mer, typ släppa ner mat precis framför näsorna på dem, sen kanske du får mata oftare. Så gör jag när jag har yngel.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      jag tycker du kan släppa ner dom redan nu. personligen skulle jag se till att de blev lite större och fetare innan ja kastar in dom i det stora.

      att de ska hitta mat kommer inte vara något problem om du gör som lenis3 säger. lägg ner maten precis framför dom
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • isolapojken
        • November 2004
        • 143

        #4
        Ynglen är Corydoras Aeneus.
        Då får det bli till att göda upp dem ordentligt nu och sen släppa ut dem i stora karet till helgen.
        Just nu matas de tre-fyra ggr per dag med bland annat artemia och krossat malfoder.
        Måste man fortsätta mata så ofta nu när de ändå blivit ganska stora?
        Känns inte som jag vill ha i så mycke foder i det stora karet. Där är det lite svårare att hålla rent på botten och jag vill därför inte mata alltför mycket och ofta.

        Kommentar

        • HazelCR

          #5
          Ursprungligen postat av isolapojken
          Hur stora bör corydorasyngel vara när man släpper ut dem i det "riktiga" akvariet?
          Det går inga farliga fiskar där, endast tetror och malar, så det är ingen risk att de blir uppätna.
          Det jag är lite tveksam till är om de lyckas få tag på mat osv i konkurrens med de vuxna fiskarna. Det är sand på botten så det kanske kan finnas lite smått och gott att äta lite överallt.
          Ynglen är drygt två månader och är 2 cm eller nåt i den stilen.
          Jag gissar att det är en ganska lagom storlek på dem, när de är ca 2,5 cm. Jag tror det eftersom Corydoras kommer till butiker i den storleken emellanåt och att man kan se på en och annan grossistlista att de säljs vid 2,5 cm.

          Kommentar

          Arbetssätt...