Lek Ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LucBac
    • December 2006
    • 25

    Lek Ancistrus

    Jag har en mycket fin hane och hade en stor fin hona och dom lekte hela tiden regelbundet .... men så dog honan
    Så jag åkte ner och köpte en stor guld ancistrus hona, då min hane är guld.
    Men dom leker inte har haft dom drygt någon månad och det verkar som hanen är beredd på att leka men honan är tunn och utan ägg.
    Måste i och med att hon är så tunn kan hon ha någon sjukdom ? (hon är väl dryga 10cm men smal som sjutton men verkar inte må dåligt).

    Ska man mata dom extra mycket för att få dom att leka eller något ?
    För när mitt förra par lekte gjorde jag inget speciellt och jag har hört att det är en av dom lättaste fiskar att få att leka .. :P men men ..

    Kanske ska säga att dom går i 500liters med fina lekgrottor osv, det finns dvärgciklider (Palleter som lekt, Fjärilar som lekt, Viejetor som lekt, Grönbågciklid, även lite stimfisk som neontetror och regnbågstetror) vet inte om de stör så det inte leker ?
  • hfh75
    • April 2005
    • 595

    #2
    Min erfarenhet säger att det ibland kan ta lite tid innan dom sätter igång... Kan behöva lite tid att ställa in sig osv.. men när dom väl gör det går det ju inte att stoppa dom...
    /Fredrik

    -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

    Kommentar

    Arbetssätt...