vill bara visa en bild på fina corysar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whizzer
    • May 2005
    • 498

    #16
    Ursprungligen postat av miiaoo
    A-lagret, allstå Akvarielagret ligger i Bromma, Stockholm.
    En bit att åka för dig alltså.. Men jag förstår dig, jag hade nog nästan satt mig i bilen direkt och åkt dit!!
    hehe, jo det är ju en bit.. inget man kanske åker på en kvart.. o så ska man ju åka hem med alla diverse inköp (kan ju bli en del när det är detta impulsshoppande som styr i flickgenerna )

    en kompis till mej o jag har ju pratat om att vi ska ta en dag (när vi har mycket pengar ) o sen dra upp till Sthlm o spana runt i alla (nåja) fiskaffärer som de har.. lite mer, större o annat utbud än här i stan om man säger så

    En annan fråga, hur stora blir dom?
    Whizzer
    http://ninavarblane.blogspot.com

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #17
      När jag sitter och kollar på foton i mitt mallexikon ser jag en stor skillnad i kroppsform på concolor och "black". Concolor är betydligt kompaktaroch högre. En riktig knubbis, medan "black" ser mer ut att ha samma lite mer slanka kroppsform som en aeneus.
      Annars ser färgen/teckningen så pass lik ut att man nog kan fel. Men det ska finnas fel i den här boken, som är en Aqualog all Corydoras. Jag vet inte om det stämmer, just det här om dom här Coryna.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #18
        Det var väl just färgen jag tycker påminner om concolor. Jag tycker det är skillnad i kroppsform som du mycket riktigt påpekar Sonja. Mina concolor är lite mer "brochis-lika" i kroppsformen, alltså högre, kortare och rundare. Å lite mer av Brochisarternas nosform (vissa i alla fall ). Men som sagt, färgmässigt är de lika! Å färgen är bara så snygg!!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #19
          Jag håller med dig Maria. Riktigt ovanlig färg på Corys. Hur stora är dina concolor? Dom ser ju riktigt kraftiga ut på bilden.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Whizzer
            • May 2005
            • 498

            #20
            Hur stora bli de då? Dessa 2 sorter?
            Whizzer
            http://ninavarblane.blogspot.com

            Kommentar

            Arbetssätt...