L165

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    L165

    Hej alla,

    Jag funderar på mal till mitt stora kar [400] och har fastnat för L165 Segenfenspleco eller L200 Hi Fin Green Pleco, främst för att de är vackra och i alla fall den första inte kostar så många skjortor.

    Tror ni att det kommer bli bra med två exemplar av någon av de överstående malarna eller har ni bättre förslag? I karet har jag främst småfisk och även en guldfisk och 2 slöjstjärtar. Samt 4 st urfeta siamesiska algätare..
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Av de sorterna som du föreslår skulle jag själv köpt ett par L200, då de dels är lite ovanligare och dels mycket snyggare, men det är min åsikt. Och sedan är de dyrare med.
    En annan snygging är annars L-204, men den listan på snygga malar kan göras hur lång som helst !
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Längre fram i tiden kommer ju L165 att växa ur ditt kar. Och då med 2 st... ja det ger ju än mindre utrymme.
      Själv har jag 1 L165 och iofs växer de mkt sakta, men jag ser ju redan nu (h*n är 15-20cm) att mitt 200L är i minsta laget.
      Dessutom är de rätt aggressiva mot varandra.

      Jag hade nog satsat på ngt mindre och ovanligare.
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • Thomas&Anna
        • January 2006
        • 1030

        #4
        Skaffar du en L-165 så är det inte svårt att bli av med den när den vuxit ur karet.Fördelen med L-165 är att den är framme så man får se den har ett kar med 15st L-malar och vissa utav dom ser jag inte på månader lite tråkigt faktisk.

        Thomas
        Thomas & Anna

        www.annaothomas.com

        Kommentar

        • fifi
          • August 2006
          • 695

          #5
          Ja, är lite sugen på att få se malarna ibland, därför vill jag även ha något lite större, har ju ett ancistruspar i ett annar kar där jag trodde att hanen hade dött eftersom jag inte såg honom på ett par månader efter att jag fick honom.
          Var tvärsäker på det fram tills det kom en massa bebisar och förvånade mig och nu brukar jag få syn på honom då och då - mamman är alltid framme i stort sett, hon är en teaterapa . Det hade varit kul att ha ett par av någon mal till, och hoppas på yngel [älskar att få yngel] men inte i halvmetersklassen såklart..

          Vill dock ha en större mal så att den syns i karet, dessutom älskar jag större maffiga malar, så himla snyggt. När det gäller 165:an skulle jag såklart inte låta den bo kvar när den blivit mega, men som thomas&anna säger så är dom lätta att bli av med, har frågat runt lite i zooaffärer som är intresserade av att ta emot dem när de blivit större både för försäljning och bara för att ha i "utställningskaren" i affärerna.

          L204:an var ursnygg anders! Liiite liten med vad jag tänkte mig [c:a 20-30] men med 2 stycken kan de ju vara trevliga att titta på, men det gäller ju också att de ska trivas, har kanske inte världens starkaste genomströmning i mitt kar trots den extra pumpen.
          mvh
          Fifi

          I'm so cute, I poop rainbows.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Då skulle L-075, Hemiancistrus sabaji passa dig bra. Det är den mest sociala malen jag har och är nästan alltid framme. Storleksmässigt passar den med, så det är bara att hosta upp slantarna och se glad ut.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • fifi
              • August 2006
              • 695

              #7
              Hmm.. Den har jag kikat på innan och funderat över, den verkar mysig och bra. Ska ringa runt och se vem som har inne den imorgon då och vad de vill ha för dem.


              Ska inte glömma att se glad ut
              mvh
              Fifi

              I'm so cute, I poop rainbows.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ursprungligen postat av fifi
                Ska inte glömma att se glad ut
                Det har du väl inga problem med
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • fifi
                  • August 2006
                  • 695

                  #9
                  Det blev en L-75:a! Håller på med inkoppningen nu och hoppas han eller hon kommer trivas.. Nästa gång jag får pengar kanske det blir en till, men den lilla godingen var ju inte gratis direkt.. 295 :- >_<

                  Och sedan kunde jag inte låta bli en söt liten öronål.
                  mvh
                  Fifi

                  I'm so cute, I poop rainbows.

                  Kommentar

                  • Thomas&Anna
                    • January 2006
                    • 1030

                    #10
                    Grattis!
                    Vi har 2st och dom är ofta framme växer bra och är underbara i färgen mycket trevlig mal.295kr är billigt du köpte dom trop eller?

                    Thomas
                    Thomas & Anna

                    www.annaothomas.com

                    Kommentar

                    • fifi
                      • August 2006
                      • 695

                      #11
                      Jajamensan, Trop blev det Var lite sugen på L-204an som smög runt i samma kar men den vart dyrare och jag vill gärna kunna betala hyran också! Den är en riktig liten rackare, gillar att ligga under roten såklart men är framme relativt ofta ändå och visar sig. Inte så jättestor än - typ 10 cm men det kommer ju.
                      mvh
                      Fifi

                      I'm so cute, I poop rainbows.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...