Otocinclus batmani

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    Otocinclus batmani

    Först Musse Pigg-platy, och nu detta!!

  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Cool, även fast jag personligen inte är så förtjust i "fyndiga" artnamn. Lätt att känna igen också: alla andra har två W formade band (ibland sitter de ihop) på stjärtfenan eller ofullständigt mörkt band längs sidan.

    Utbredningen antyder att den redan kan finnas i handeln. Nån som sett eller rentav har spräckliga otocinclus med brett, komplett, sidoband och bara ett W i stjärtfenan?

    Här är f.ö. den kompletta artbeskrivningen: http://www.ufrgs.br/ni/vol4num4/NI4(4)-379-383lr.pdf
    Senast redigerad av Azur; 16 January 2007, 13:45.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Piscator
      • August 2006
      • 735

      #3
      Nytt latinskt namn

      Om denna fisk hittats av en svensk ichtyolog kanske den hetat Cyphotilapia fredrikreinfeldti?
      Bifogade filer
      Hälsningar, Tomas!
      "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Piscator
        Om denna fisk hittats av en svensk ichtyolog kanske den hetat Cyphotilapia fredrikreinfeldti?
        Kan ju stämma bra - frontosan ger sig ju också på alla små i det samhälle den lever i

        Jag har i alla fall inte sett (vad jag vet) den nya Otocinclusen ännu i handeln.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av Piscator
          Om denna fisk hittats av en svensk ichtyolog kanske den hetat Cyphotilapia fredrikreinfeldti?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...