Glasmalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rufert
    • January 2007
    • 38

    Glasmalar

    Hej

    jag har två glasmalar. som jag haft i mitt akvarium i nästan en vecka nu. Men dom äter nästan igenting, beror detta på att dom inte behöver så mycket mat eller på att jag har fel mat till dom?

    Den ena malen har bara en och en halv spröt, Den verkar lite "trög". Vad använder dom sina spröt till?
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    kollar artbeskrivningen..
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Spröten använder de som känselspröt, både för att känna sig fram men även att "lukta" med
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • rufert
        • January 2007
        • 38

        #4
        Så då min mal handikappad? den märker inte vad som händer runt om kring den så bra? så den kommer att ha svårt att överleva??

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Sprötet växer ut. Den klarar sig tills vidare bra med ett spröt. Men det verkar ju vara något annat fel. Dom skall äta och inte vara tröga. Kan vara någon sjukdom eller allmänt dålig kondition.

          Det är en stimfisk. Dom känner sig tryggare om dom är många.

          Kommentar

          • rufert
            • January 2007
            • 38

            #6
            Så, då borde jag köpa några till?

            När jag satt och tittade på dom när jag släckt i går och då började simma mer än vad dom gjort under hela dagen. Känner dom sej mer trygga på natten då??

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Glasmalar är som de flesta malar skymnings- och nattaktiva så det är helt normalt att de simmar mer då.
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              Arbetssätt...