plötsligt smal ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasmusej
    • June 2006
    • 66

    plötsligt smal ancistrus?

    igår kväll märkte jag att en av mina anci. honor var jättesmal (inbuktande mage) fastänn den mitt på dagen var tjock och idag var dens mage lite tjockare igen(platt mage).
    Jag har inte hittat nåra ägg än så jag undrar om det finns nån annan anledning till att ancistrusar kan bli smala så fort.
  • rasmusej
    • June 2006
    • 66

    #2
    nu har jag hittat äggen och så har jag märkt att min lilla albinoanci. ochså har blivit lika smal, den är bara 4,5 cm.
    Hur små kan de som minst vara för att lägga ägg?

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hmm de ska inte få inbuktande mage, även om de har lagt rom. tycker du ska mata mer, de behöver algtabletter. zuccini, skalade tinade ärtor och räkmix, det äter mina ancistrusar
      4.5 cm tycker jag låter i minsta laget,min hona var nog 6-7 cm när hon lekte första gången.
      har du nån hane i akvariet då?
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • rasmusej
        • June 2006
        • 66

        #4
        japp, jag har en hane i akvariet och min bruna hona är 6-7 cm.
        I hanens cocosnöt ligger det 2 st. klumpar med ägg brevid varandra men jag tycker ändå att 4,5 cm. är litet för en könsmogen ancistrus, den kanske fick dåligt med mat i djuraffären där jag köpte den så att den inte har vuxit ordentligt.
        jag matar dem med algtabletter och räkmix så jag blev också förvånad över att de fick inbuktande magar när de la ägg.

        Kommentar

        Arbetssätt...