Zebra pleco, Zebra Peckoltia, L046

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starman_
    • March 2004
    • 791

    #61
    Mina två första har vuxit till sig bra nu tycker jag. Dom är inte så skygga heller jag har hittat vart dom brukar röra sig i karet så man brukar hitta dem smygandes.

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #62
      jag syftade på L46. kostar dina L333 tusen kr styck lr?
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #63
        starman låter nice måste skaffa mig ett par ganska snart jag också
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Guest

          #64
          Ursprungligen postat av Amaro
          jag syftade på L46. kostar dina L333 tusen kr styck lr?
          jo jag vet, men eftersom L46 och L333 tillhör samma släkte så borde de ha liknande beteende. L333 kostar mellan 250-450kr

          Kommentar

          • Mazzi
            • October 2006
            • 364

            #65
            Ursprungligen postat av Lutt
            jo jag vet, men eftersom L46 och L333 tillhör samma släkte så borde de ha liknande beteende. L333 kostar mellan 250-450kr
            Oj, i Linköping kostar L333 650:-!

            Kommentar

            • Guest

              #66
              Ursprungligen postat av Mazzi
              Oj, i Linköping kostar L333 650:-!
              oj j*klar är de XXL L333 lr

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #67
                det gör mig så förbannad att det är olika priset överallt. i en del städer kan man hitta malar lr annan fisk för 100kr då de i ens egen stad kostar runt 500kr.

                det får iallafall mig o känna mig blåst. inte nog med detta så är inköpspriset på vissa djur runt 7-8kr. dessa säljs sedan för 40-60kr. helt sjukt..

                är man odlare tycker jag att man kan sätta vilket pris man vill. det har man rätt till enligt mig. men butiker som köper in fiskar och sedan säljer dem för 6gånger pengarna de köpt in fisken för är löjligt.

                men sen finns det ju fiskar vars inköpspris är dyrt, men om inköpspriset på en mal är 100kr så säljer dom den för ca 3-400kr. alltså 3-4gånger inköpspriset vilket endå är rimligt. men då de köper in fiskar för 7kr o säljer för 6-8gånger pengarna, som sagt, löjligt enligt mig

                (var bara tvungen att utrycka mig)
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • Bucket
                  • February 2004
                  • 1020

                  #68
                  Ursprungligen postat av Richard.R
                  Är de 1000 kr i sverige är de garanterat 2000 kr i finland om inte mer
                  Finns en snubbe i Kemi som har lekande L-46:OR. han har till salu nu.. dom kostar bara runt 140egee st.. som hittat förra kulle så sku jag ha fått fö 85€ st men jag orka nu int åka dit fö en fisk eller 4

                  Drd vet vem det är :P
                  Senast redigerad av Bucket; 25 February 2007, 19:35.
                  jävla massa akvarium!
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

                  Kommentar

                  • Richard.R
                    • December 2006
                    • 1872

                    #69
                    Men ska ju behöv köp di tå, hu je me diskusan dina då?
                    396L SA biotop
                    128L SA biotop
                    54L SA biotop
                    54L SA biotop

                    Kommentar

                    • Mazzi
                      • October 2006
                      • 364

                      #70
                      Ursprungligen postat av Lutt
                      oj j*klar är de XXL L333 lr
                      Är kanske runt 10cm så det är ju hyfsad storlek som tur var så var det halva priset när jag köpte min så jag bet. 325:-

                      Kommentar

                      • gugges
                        • May 2003
                        • 893

                        #71
                        Ursprungligen postat av Amaro
                        det gör mig så förbannad att det är olika priset överallt. i en del städer kan man hitta malar lr annan fisk för 100kr då de i ens egen stad kostar runt 500kr.

                        det får iallafall mig o känna mig blåst. inte nog med detta så är inköpspriset på vissa djur runt 7-8kr. dessa säljs sedan för 40-60kr. helt sjukt..

                        är man odlare tycker jag att man kan sätta vilket pris man vill. det har man rätt till enligt mig. men butiker som köper in fiskar och sedan säljer dem för 6gånger pengarna de köpt in fisken för är löjligt.

                        men sen finns det ju fiskar vars inköpspris är dyrt, men om inköpspriset på en mal är 100kr så säljer dom den för ca 3-400kr. alltså 3-4gånger inköpspriset vilket endå är rimligt. men då de köper in fiskar för 7kr o säljer för 6-8gånger pengarna, som sagt, löjligt enligt mig

                        (var bara tvungen att utrycka mig)
                        Kanske ett lite ensidigt synsätt?

                        Jag betalar med nöje 8-900kr för en tex L204 hona som är 12cm och välmående, men jag skulle inte betala en krona för en som är 6cm och i sämmre skick och obestämt kön...

                        Prispålägget är tämligen ointressant - men kvaliteten,skicket och storleken är helt avgörande.. så 3 eller 500kr spelar inte så stor roll, det är inte så dyrt för fiskar lever ju länge under förutsättning att man sköter dem, att bara jaga priser är rätt trist - det borgar inte för att man i längden får kvalitet istället för kvantitet! bättre att vänta med fiskinköpen och spara ihop till "bra" fiskar än att köpa fisk i dåligt skick och sen få dras med problem och väntan på uppväxt om man vill odla dem.. har man dessutom betalat en bra salnt för fisken så tenderar folk ta hand om dem bättre

                        Sen finns det väl en annan bidragande orsak, om alla köper tillbehör utomlands och på webben, var ska då handlarna få in pengarna för överlevnad? Det är för mig iallafall ett jätteplus att man kan åka och titta på den fisk man ska köpa! det är dyrt att ha levande fisk i butiken, speciellt om man ska håla ett brett sortiment som passar alla och inte bara lite molly och guppy..
                        Guardians Of Catfish - www.goc.se

                        Kommentar

                        • Amaro
                          • January 2007
                          • 1709

                          #72
                          du har nog helt rätt, men jag tycker fortfarande att det är frustrerande
                          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                          Kommentar

                          • jesper_b
                            • June 2006
                            • 1201

                            #73
                            Förlåt att det dröjde ett tag har inte haft kamera på ett tag nu, och nu fick jag tag på en och den fokuserade helt fel, men jag hade bara nån sekund att fånga den på bild och det blev suddigt som satan men det kanske kan duga som bevis tills jag får tillbaka min riktiga kamera som är på lagning

                            Man ser ju ränderna, Men jag lovar att bättre kort kommer snart.

                            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                            Mina Malar:
                            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                            Kommentar

                            • Cola
                              • June 2009
                              • 56

                              #74
                              mamma hörde med en djuraffär i stockholm och i den kostade dom 2000. Nu letar vi efter nån som föder upp och säljer sina ungar för billigare pris.

                              [] <- En fisk som en i familjen önskar sig. Men jag själv säger tyvärr nej...

                              Kommentar

                              • MK57
                                • September 2006
                                • 197

                                #75
                                Ursprungligen postat av Cola
                                mamma hörde med en djuraffär i stockholm och i den kostade dom 2000. Nu letar vi efter nån som föder upp och säljer sina ungar för billigare pris.

                                800 och uppåt måste ni räkna med då...
                                Åleds tog 950:-/st sist jag var där.
                                Diskus+malar=skoj

                                Kommentar

                                Arbetssätt...