Långsträckt fläckig pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hedda
    • November 2006
    • 13

    Långsträckt fläckig pansarmal

    Hej!

    Jag har en så kallad långsträckt fläckig pansarmal o skulle gärna vilja ha mer info om dem men jag kan inte hitta någon information någon stans, finns det någon som har lite information att dela med sig av? En del som jag pratat med säger att de är stimfisk medans andra säger att det är inga problem att ha dem ensamma. Olika personer säger olika saker...

    Tack på förhand!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är förmodligen Megalechis thoracata du har. Den blir ca 15-20 cm, och gillar att gå i grupp, jag brukar ha minst fyra. De går att odla, och man ser skillnad på könen genom att hanens första bröstfensstråle är tjock och rödaktig. När de är små syns det nog inte så bra.

    Bilden visar en hane.
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • HazelCR

      #3
      Skumbobyggare precis som Guramis.

      Kommentar

      • saltbiff
        • December 2006
        • 607

        #4
        hej,jag lånar tråden lite..
        Jag har en stor hane med rödaktiga bukfenor som heter Ove,han bor i mitt juvel 190 l tillsammans med olika tetror,gurami,4 polkadotbotior och mina 6 vuxna ancistrus...Han har alltid varit snäll..Det är bara det att han är jättedum mot mina ancistrus!! Jagar dem som tusan vid matning men även annars med..Han rycker,skakar med huvudet för att hota dem ser det ut som...Brukar de vara dumma eller har jag bara otur Jag köpte en likadan kompis till honom ifall han kände sig ensam men han/hon bryr han sig inte om utan fortsätter jaga mina älsklingar! Jag tycker inte om dumma fiskar!!

        5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

        Kommentar

        Arbetssätt...