gibbi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gorthon
    • July 2006
    • 61

    gibbi

    Nu har ja en fråga! Det e så att ja kommer att köpa en gibbi i v52 den är en 15cm albino NÅGON som vet något om sådana??? hittar verkligen inget på nätet om albina gibbi
  • Guest

    #2
    samma som vanliga gibbiceps de sköter man på samma sätt

    Kommentar

    • gorthon
      • July 2006
      • 61

      #3
      Jo att den skall skötas som en vanlig gibbi fattar ja men det var om någon hade någon erfarenhet av albino

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        #4
        Svaret ovan tolkar jag som att det inte är ngn skillnad på versionerna.
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          Jag har aldrig hört talas om albino gibbi. Finns det? Är det inte albino ancistrus? Gibbi går väll inte att odla?
          Om det är albino gibbi så ska du tänka på att den blir mycket stor, upp till 40-50cm och behöver stort akvarium. Gibbi är inte heller så duktig på att äta alger men är en vacker mal, alltså den med färg... personligen tycker jag inte albino är fina...
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ja, det finns Gibbi albino.
            Kan inte se att det skulle vara någon skillnad i skötsel och storlek på en albinovariant. Det enda som skiljer är ju färgen.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Ursprungligen postat av solbacka
              Jag har aldrig hört talas om albino gibbi. Finns det? Är det inte albino ancistrus? Gibbi går väll inte att odla?
              Om det är albino gibbi så ska du tänka på att den blir mycket stor, upp till 40-50cm och behöver stort akvarium. Gibbi är inte heller så duktig på att äta alger men är en vacker mal, alltså den med färg... personligen tycker jag inte albino är fina...
              jo då visst går det att odla gibbiceps (alla fiskar går att odla)

              de odlas i dammar i asien.....

              det är en av mina framtida projekt att försöka odla gibbiceps i akvarium.

              Hehe gillar du inte albinos då ska jag säga det till mina påfågelciklider och de kommer nog inte bli glada

              Kommentar

              • solbacka
                • January 2004
                • 3952

                #8
                Oj, jag har nog blandat ihop... de går inte att odla i akvarium för de behöver stora dammar, så var det . Klarar du av det Lutt måste du berätta!
                Jag har aldrig sett en albino gibbi, de måste vara ovanliga... finns det bild?
                Jag har haft en albino kinesisk algätare, den var lika snäll som den såg fin ut
                350l Diskus 275l SA växt
                100l tanganynika
                Min dagbok Mina bilder
                Min alldeles egna zoon

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av gorthon
                  Nu har ja en fråga! Det e så att ja kommer att köpa en gibbi i v52 den är en 15cm albino NÅGON som vet något om sådana??? hittar verkligen inget på nätet om albina gibbi
                  hoppas du bara har ett stort akvarium till dem.....de blir väldigt stora, som de nämnt i tidigare inlägg...men jag tycker inte albinovarianten är så fin....gillar den vanliga mer
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Ursprungligen postat av solbacka
                    Oj, jag har nog blandat ihop... de går inte att odla i akvarium för de behöver stora dammar, så var det . Klarar du av det Lutt måste du berätta!
                    Jag har aldrig sett en albino gibbi, de måste vara ovanliga... finns det bild?
                    Jag har haft en albino kinesisk algätare, den var lika snäll som den såg fin ut
                    här är en vildfångad
                    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                    och ja ska berätta om ja lyckas, skulle vara roligt att försöka iaf

                    Kommentar

                    • solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

                      #11
                      Fy tusan vad ful
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

                      Kommentar

                      • gorthon
                        • July 2006
                        • 61

                        #12
                        Ursprungligen postat av macke_fisk
                        hoppas du bara har ett stort akvarium till dem.....de blir väldigt stora, som de nämnt i tidigare inlägg...men jag tycker inte albinovarianten är så fin....gillar den vanliga mer

                        Den kommer att hamna i ett 400 ett tag tills ja har köpt ett nytt 720 eller 960.

                        Kommentar

                        • macke_fisk
                          • December 2005
                          • 4442

                          #13
                          Ursprungligen postat av gorthon
                          Den kommer att hamna i ett 400 ett tag tills ja har köpt ett nytt 720 eller 960.
                          ojoj...då e det ju lungt
                          MVH macke_fisk

                          Kommentar

                          • Isuxs
                            • December 2005
                            • 796

                            #14
                            Ursprungligen postat av Lutt
                            här är en vildfångad
                            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                            och ja ska berätta om ja lyckas, skulle vara roligt att försöka iaf
                            Hummm.. den var ju inte så jädra ful, vad kostar en sånn?
                            360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
                            180L Ghost / Black skalar
                            60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

                            Kommentar

                            • Guest

                              #15
                              Ursprungligen postat av solbacka
                              Fy tusan vad ful
                              haha ja smaken är som baken men det är inte albinos ja ska försöka mig på.

                              Ursprungligen postat av Isuxs
                              Hummm.. den var ju inte så jädra ful, vad kostar en sånn?
                              hmm tror de kostar lite mer än vanliga kanske ca 100kr och de stiger ju i pris ju större dom blir men det gör ju all fisk men malar är snäppet dyrare när det gäller pris på storlek....

                              Kommentar

                              Arbetssätt...