Ancistrusyngel + ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • k0n
    • October 2006
    • 48

    Ancistrusyngel + ?

    Jag har ju fått lite gulliga Ancistrusyngel nu för nån dag sen.
    Så jag har tänkt byta ut mina slöjstjärtar mot någon annan fisk som inte kommer äta dem... tyckte det verkade klokt

    Så tänkte om ni kunde ge lite tips på några småfirrar man kan ha ett stim av ca 10 st. Det är ett 54L akvarium som jag har nu. Hade tänkt mig lite blåa(eller annan färgade) guppys jag såg idag när jag var inne i Thomas Zoologiska i Karlskoga (www.akvarium.se). Men vill gärna ha tips på lite roliga små firrar som är tämligen lättsköta
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Neontetror lr kardinaltetror skulle fungera bra
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • k0n
      • October 2006
      • 48

      #3
      Jag var inne och köpte 20 st neontetror som inte var full vuxna och det har inte varit på ynglen än .
      Men enligt han jag köpte dem av så kan det räcka med ett litet nafs för att ynglet ska dö men hoppas det ska gå bra.

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        tjosan

        20 st neontetror låter lite mycket för ett 54 liter....hmmm, men det kan ju alltid gå bra, vem vet ....skaffa iaf inte fler fiskar till ditt akvarium för du har redantillräckligt i det.......men annars lycka till med de små liven till malynglen

        MVH Macke_fisk
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • gigardt
          • February 2003
          • 772

          #5
          Ursprungligen postat av k0n
          Jag har ju fått lite gulliga Ancistrusyngel nu för nån dag sen.
          Så jag har tänkt byta ut mina slöjstjärtar mot någon annan fisk som inte kommer äta dem... tyckte det verkade klokt

          Så tänkte om ni kunde ge lite tips på några småfirrar man kan ha ett stim av ca 10 st. Det är ett 54L akvarium som jag har nu. Hade tänkt mig lite blåa(eller annan färgade) guppys jag såg idag när jag var inne i Thomas Zoologiska i Karlskoga (www.akvarium.se). Men vill gärna ha tips på lite roliga små firrar som är tämligen lättsköta

          Med tanke på att en ensam slöjstjärt ska ha 50 liter minst så är det ett vettigt beslut.
          MvH Richard
          600l Sydamerika(invånare se nedan)
          7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
          500l innedamm(Koi)
          4500l Damm(Koi)
          125l yngelburk
          400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

          Kommentar

          Arbetssätt...