Småväxt guldancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skadedjur
    • September 2003
    • 188

    Småväxt guldancistrus

    Jag har en guldancistrushane som är väldigt, väldigt liten och smal. Han är cirka 1,5 år gammal och är ungefär 1/3 så stor som sin hona och har alltid varit det, så jag tror inte att det är någon sjukdom.
    Han har fått samma foder som sin "fru", d.v.s. en varierad kost av frysta grönsaker, algtabletter och färska grönsaker. Honan är ca 17-18 cm lång, kraftig och välbyggd... Varför är hanen så fruktansvärt spinkig?
    // Karolina //
    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."
  • Guest

    #2
    Ursprungligen postat av skadedjur
    Jag har en guldancistrushane som är väldigt, väldigt liten och smal. Han är cirka 1,5 år gammal och är ungefär 1/3 så stor som sin hona och har alltid varit det, så jag tror inte att det är någon sjukdom.
    Han har fått samma foder som sin "fru", d.v.s. en varierad kost av frysta grönsaker, algtabletter och färska grönsaker. Honan är ca 17-18 cm lång, kraftig och välbyggd... Varför är hanen så fruktansvärt spinkig?
    17-18 cm låter lite väl stort för att vara en ancistrus, de brukar kunna komma upp i 12-13 cm som max.

    antingen är det en gibbiceps du har eller en L. pardalis båda fins i albinoform

    Kommentar

    Arbetssätt...