Yngel av "Red Scarlet"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Yngel av "Red Scarlet"?

    Jag var i en affär idag, där han visade mig ett gäng yngel i ett akvarium. "Red Scarlet" var den ena arten som var där i, den andra minns jag inte vad den hette, också en ganska dyr och ovanlig L-mal.

    Han misstänker att det är "Red Scarlet" som lekt, eftersom en av dem var tjock, men är det inte längre, och jag har för mig att han sa att de var lite aggressiva.

    Har den odlats förut?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Guest

    #2
    har inte hört talas om någon lek på L025 och inte ens på pseudacanthicus släktet iofs sägs det att de odlat L065 och L114...

    red scarlet blir ju ganska stora så jag är rätt intresserad på hur stora dom är, föräldrarna alltså.

    skitsnygg fisk men svår att få tag på och om man får tag på den så är det nästan bara hanar man får tag på...

    Aahh ja skulle bli den förste i sverige.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tror de var ca 15 cm, lite svårt med ögonmått. Ynglen var mörka, med, vad jag kunde se, två vita fläckar ungefär mitt på stjärtfenan. Men de var små, nyss frisimmande, så det var svårt att se.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Guest

        #4
        det låter litet för L025 de blir ju över 40cm som vuxna...

        två vita prickar låter konstigt....är det verkligen en sån här du menar http://www.planetcatfish.com/catelog...?image_id=4970

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ja, det var nog så´na.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Guest

            #6
            ok om han inte har några andra malar eller fiskar i det karet så är det en sensation....

            kan du inte fota dom som bevis?

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Jo, han hade en annan L-mal i också, också nå´n rätt dyr och ovanlig sak om jag minns rätt, lite mer grönaktiga tror jag. Men det var "Red Scarlet" som hade betett sig som de lekte, och en av dem såg romstinn ut innan.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • gigardt
                • February 2003
                • 772

                #8
                Är det så att det är den så har han en otrolig tur.
                Det blir ju lite extra pengar i kassan om han klarar dem.
                Den gröna kan det ha varit en sån här kanske http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=324
                iså fall är det mer troligt att det är den.
                15 cm på en L25 låter lite för liten för att vara könsmogen.
                MvH Richard
                600l Sydamerika(invånare se nedan)
                7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
                500l innedamm(Koi)
                4500l Damm(Koi)
                125l yngelburk
                400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

                Kommentar

                Arbetssätt...