Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #16
    Ursprungligen postat av Micke_A
    Jag har några som ser lite olika ut, har tre, och nå´n har randigt ansikte, och nå´n har prickar i ansiktet, om jag minns rätt. De är köpta i samma affär ur samma akvarium, men har misstänkt att det inte är samma art.
    den på bilden har iaf ett typiskt L104 mönster, men så var det med mina malar också i tron att det var 4 LDA01 så såg jag när jag kom hem att det var 3 LDA01 och en L104.

    kan säga att peckoltia L103 har svartare och bredare ränder och beige färg som grundfärg. fast malar har en tendens att byta skepnad lätt beroende på hur dom mår.

    Kommentar

    • kamparn
      • February 2004
      • 105

      #17
      Tycker den är lik mina 5 peckoltia vittata men mina har lite mer framträdande ränder
      Mvh Micke
      200L Tetror och Harnesk malar+ 2par S.Barbatus+ 8st C. Pygmaeus
      108L 1 Kamphane+ 1par dvärggurami+ 3 Corydoras Panda(ska bli fler)
      105L i källaren med sump i väntan på möbel och belysning
      54L S.Barbatus yngel + Malaysiska sandsnäckor och nån annan art som följde med växter
      20L S.Barbatus yngel

      Kommentar

      • spazm
        • August 2006
        • 315

        #18
        Ursprungligen postat av netweaver
        Ok ska passa på att köra in om då jag arbetar i Lund på förmiddagarna så kan jag se om det är samma art. Evt. hitta nåt annat kul.
        Men som sagt det viktiga är att den lever och inte blir 40cm lång, man har ju sett var de flesta hamnar av modell större.Kan inte vara kul att bo i nåt som mostsvarar en garderob för oss.
        Hur gick det? Fick du identifierat dina malar? vart det LDA-22? Hittade du något annat skoj?

        Jens
        Ad nocendum potenses sumus

        Kommentar

        • Guest

          #19
          Peckoltia vittata L015 clown pleco
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


          Panaque maccus L104 kallas i bland felaktigt för clown pleco
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


          Peckoltia L103
          Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


          nä men en L104 är jag 100 på, annars kan du ta upp dom och kolla på tanduppsättningen

          Kommentar

          • netweaver
            • May 2006
            • 486

            #20
            Ursprungligen postat av Lutt
            Peckoltia vittata L015 clown pleco
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


            Panaque maccus L104 kallas i bland felaktigt för clown pleco
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


            Peckoltia L103
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


            nä men en L104 är jag 100 på, annars kan du ta upp dom och kolla på tanduppsättningen

            Ser exakt ut som på bilderna på L104, tack så mycket.
            \\
            Nybörjare varje dag jag vaknar

            Kommentar

            Arbetssätt...